روانشناسی ضمیر ناخودآگاه

روانشناسی ضمیر ناخودآگاه

روانشناسی ضمیر ناخودآگاه یکی از مبحث های مهم در رشته روانشناسی است که روانشناسان با به کارگیری روش هایی از جمله تست های روانشناسی به درون هر فرد پی می برند. برای آگاهی بیشتر از این موضوعات همچون اسرار ضمیر ناخودآگاه و … مقاله روانشناسی زیر را مورد مطالعه خود قرار دهید.

روانشناسی ضمیر ناخودآگاه چیست؟

برای آشنایی با ضمیر ناخوداگاه و این که دریابید ضمیر ناخودآگاه چیست , به این قسمت از مقاله توجه نمایید.

روانشناسی ضمیر ناخودآگاه در واقع بخش بسیار تاثیر گذاری از ذهن است که می ‌تواند تمام بعد های زندگی انسان را تحت کنترل خود داشته باشد. جالب است که بدانید ما از هر آنچه که در ضمیر ناخودآگاه اتفاق می ‌افتد به وضوح آگاه می باشیم, اما ما هیچ نوع تصوری از اطلاعاتی که در ذهن ناخودآگاه خود ذخیره می‌ شوند نداریم.

این بخش از ذهن شامل تمام منبع رویا ها، غرایز و همچنین غم‌ های انسان می باشد. شما می‌ توانید با شناخت ضمیر ناخودآگاه خود و نحوه کارکرد آن, با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید و به درجه بالاتری از موفقیت و شادکامی در زندگی خود برسید. همچنین جملات تاکیدی مثبت می توانند تاثیر به سزایی بر شادی شما داشته باشند.

آشنایی بیشتر با برخی از ویژگی های بارز ضمیر ناخوداگاه:

  •  ناخودآگاه شما غیر قابل دسترس نمی باشد.
  • ضمیر ناخودآگاه مسئول بایگانی ذهن شما می باشد.
  • این ضمیر بسیار زیرکانه عمل می‌ کند.
  • بسیار تأثیر گذار می باشد.
  • ضمیر ناخودآگاه ذهن انسان را سازمان‌ دهی می ‌کند.
  • و هرگز بیکار نمی نشیند.

وظیفه اصلی ضمیر ناخوداگاه انسان چه می باشد؟

از اصلی ‌ترین وظیفه های ضمیر ناخودآگاه حفظ ثبات و همچنین ایجاد پایداری در وضعیت روانی می باشد. ضمیر ناخودآگاه انسان هر چیزی که باعث به وجود آمدن تنش و اضطراب ‌شود را از دسترس خودآگاهی یا همان بخش هشیاری انسان دور می‌ کند.

چگونگی استفاده از روانشناسی ضمیر ناخودآگاه:

برای استفاده از ضمیر ناخوداگاه خود ابتدا می بایست یاد بگرید تا طرز تفکر خود را تغیبر بدهید تا بتوانید از قدرت ضمیر ناخوداگاه خود استفاده کنید. برای این کار از روش هایی که در این قسمت از مقاله ی روانشناسی ذکر می کنیم, استفاده نمایید تا موفق شوید که عبارت است از:

  • تغییر ضمیر خودآگاه خود
  • روش رسیدن به اهداف هایتان را تغییر دهید
  • سعی کنید تا مثبت ‌تر به زندگی خود فکر کنید
  • عادت ‌های قدیمی خود را دور بگذارید
  • پذیرای افکار جدیدی در زندگی خود باشید
  • آگاه باشید که چه می‌ خواهید
  • برای رسیدن به هدف های خود تلاش کنید
  • یاد بگرید که انرژی خود را چگونه متمرکز کنید

نطریه فروید در مورد این نوع روانشناسی چه می باشد؟

فروید معتقد بود که هوشیار بودن به عنوان وجود آگاهی از چیزی یعنی توانایی فراخوانی آن بر روی ذهن شناحته می شود می توان چنین رویداد هایی که قابلیت فراخوانی دارند را به عنوان فعالیت های ذهن انسان در نظر بگیریم. از عملکردی که توانایی های ضمیر خودآگاه را می تواند هدف قرار دهد عبارتند از :

  • قابلیت آن برای تصور کردن موارد غیر واقعی
  • قابلیت آن برای جهت بخشیدن به تمرکز ها

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این که با تکنیک دستیابی به ضمیر ناخوداگاه خود بیشتر آشنا شوید, می توانید مقالات روانشناسی دیگر ما را که در این وب سایت برای شما عزیزان قرار می دهیم را, مطالعه نمایید.

نظریه یونگ در مورد ضمیر ناخودآگاه چیست؟

همانند فروید کارل گوستاو یونگ، ذهن و روان را ساخته‌ ی تعدادی از سیستم‌ های جداگانه اما تعاملگر می دانست که سه منبع اصلی از نظر او ،خود، ناخودآگاه شخصی و ناخودآگاه جمعی هستند. طبق سخنان ‌یونگ، خود نمادی از ذهن خودآگاه می باشد که افکار،‌ خاطرات و احساساتی که فرد از آن ها آگاهی دارد را در خود جای می دهد. خود، مسئولیت بسیار بزرگی در برابر احساساتی به ویژه هویت و پیوستگی را بر عهده دارد.

کارل گوستاو یونگ بر روی اهمیت رابطه ناخودآگاه با شخصیت تاکید می کرد. هر چند او پیشنهاد کرده بود که ناخودآگاه در واقع از دو لایه تشکیل شده است. اولین لایه ناخودآگاه شخصی نام دارد که در اصل با نسخه‌ ی فروید در مورد ناخودآگاه یکسان می باشد. ناخودآگاه شخصی شامل اطلاعات موقتا فراموش شده و همین طور خاطرات سرکوب شده می باشد.

جالب است که بدانید یونگ یک ویژگی بسیار مهم از ناخودآگاه شخصی را مورد توجه قرار داد که عقده ی روانی شناخته می شود. عقده ‌ی روانی مجموعه‌ ای از افکار، احساسات، نگرش‌ ها و خاطراتی می باشد که همگی بر روی یک مفهوم واحد تمرکز و توجه دارند. هر چه عناصر بیشتری با عقده روانی همراه باشند، تاثیر آن بر روی فرد نیز بیشتر خواهد بود. 

درباره وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود:

ما در این وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود شما را در تمامی زمینه های روانشناسی اعم از مدیتیشن چیست و چگونه انجام می دهیم , رهایی از هر گونه بیماری وسواس فکری و عملی , اهمیت روانشناسی در زندگی کودک و همچنین مشاوره کودک, راه های دستیابی به کودک درون شاد, الهامات درونی و غیبی , تقویت قوه خودباوری و افزایش اعتماد به نفس, آشنایی با مراقبه ضمیر ناخوداگاه, مشاوره ازدواج و زناشویی و غیره راهنمایی می کنیم.

برای پرسش سوالات خود جهت مشاوره تلفنی با مشاوران ماهر ما و یا ملاقات با روانشناسان ما تنها کافی است تا از طریق این وب سایت با ما در تماس باشید و وقت ملاقات بگرید.

هدف ما تنها کمک به داشتن زندگی بهتر و شادتر شما عزیزان می باشد, برای مطالعه ی مطالب روانشناسی بیشتر با ما در این وب سایت همراه باشید …

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"روانشناسی ضمیر ناخودآگاه"

  1. محمد مهدی بهرامی

    سلام، من ساکن شمال غرب تهران هستم و دنبال روانشناسی میگردم تا بتوانم به کمک او ضمیر ناخودآگاهم را تغییر دهم، خواهشا یک نفر را معرفی کنید؟

  2. محمد مهدی بهرامی

    میخواهم روانشناس شخصی مذهبی باشد.

دیدگاه خود را بنویسید