صحبت با کودک درون

صحبت با کودک درون

همانقدر که همه ما می دانیم تمام الگوهای خراب کمابیش به این بخش ناخودآگاه به وجودمان ربط دارد همه ی ما روزگاری کودک بودیم و این کودک درون را در خود نگه داشته ایم در صورتی که در بزرگسالی از این کودک درون بی خبر هستیم و این نا آگاهی خود باعث بسیاری از مشکلات ما می‌شود به ما یاد دادند که کودک درون خود را سرکوب کنیم و با این حال بی گناه بودن و شادی و احساسات بازیگوشی از بین می‌رود پس باید همیشه برای سرپا ماندن با تمام ویژگی‌های مثبت باکودک درونمون همراه باشیم و آن را زنده نگه داریم این خود یک نوع صحبت با کودک درون است و پذیرفتن آن در وجود خود می باشد.

راه های صحبت با کودک درون چیست؟

کودک‌ درون به طور کلی شاید برای برخی افراد نگران کننده نباشد. اما این کودک در هر فرد دارای میزان مختلفی می باشد. افرادی که در زندگی خود در مسیر پیشرفت قرار نمیگیرند و‌ مدام حالت های بچگانه از خود نشان می دهند، کودک درون فعال تری دارند. اگر در بسیاری از شرایط حس کردید که نیاز به صحبت با کودک درون خود دارید حتما این کار را انجام دهید. این مکالمه کمک می کند تا به بسیاری از نقاط ضعف خود دست یافته و با صحبت کردن جلوی خیلی از کار های آن کودک درون را بگیریم. مثلا زمانی که زیاد گریه می کنید در مکالمه خود بگویید: اگر ادامه بدی دیگر تورا نمیبخشم. شاید این حرف کمک کند تا از لحاظ درونی بالغ تر شوید.

هرچی ما در بزرگسالی تجربه می‌کنیم تمام آن ترس ها و نگرانی ها تمامشان منشاء در دوران کودکی ما دارد بسیاری از مواقع این کودک کم سن درون افراد است که زندگی شان را کنترل می‌کند پس فکر کنید این کودک که فقط بزرگ شده است چگونه می تواند مسائل سخت زندگی را حل کند همه این ها به خاطر کودکی است که کنترل شما را در دست گرفته است که می توان تمامی آن را با ارتباط گرفتن و صحبت با کودک درون برطرف کرد.

پس قبل از هر چیز نسبت به کودک درون خود باید خوب آگاه شویم در گام بعدی باید کودک درون خود را جدی بگیریم و در برقراری ارتباط با آن دقت کنیم ابتدا با او دوست باشیم به حرف های او گوش دهیم تا بتوانیم احساساتش را بشناسیم و ببینیم به چه چیزهایی نیاز دارد که این نیازها همان( عشق، پذیرش، حمایت درک ،پرستاری) می باشد درست مانند نیازهای کودکی مان است که در بزرگسالی هم دوست داریم تمام این مراقبت ها انجام شود پس اگر رابطه خوب و دوستی با کودک درون مان خوب باشد تمام این مسائل حل خواهد شد.

چگونه کودک درون خود را بهتر بشناسیم و در واقع آن را کشف کنیم؟

بعضی از رفتارها و عادت های مخرب به شکل های متنوعی بروز می کند معمولاً رفتارهای مخرب در بزرگسالی همان اوقات تلخی است که در کودکی داشتند و از عواقب این رفتارها می‌توان به درماندگی و نیازمندی، ترس از طرد شدن و وابستگی اشاره کرد. در بحث های روانشناسی افرادی که دوست ندارند پا به دنیای بزرگسالی بگذارند اینجاست که بحث کشف کودک درون پیش می آید به این معنا نیست که کودک درون در واقع عضوی از اعضای بدن است مثلا عضوی در داخل شکم یا غیره بلکه کودک درون مفهومی استعاری است.
در اصل واقعیتی روانشناسانه است و از قدرت زیادی برخوردار می باشد پس با گفتن این هفت جمله به کودک درون خود همیشه کودک درون خود را زنده نگه دارید و به بهبود کودک درون کمک کنیم.

۱- دوستت دارم
۲- من تو را درک می کنم و صدایت را میشنوم
۳- این حق تو نبود
۴- ببخشید
۵- من تو را میبخشم
۶- از تو متشکرم
۷- تو تمام تلاشت را کرده ای
پس نتیجه میگیریم برای داشتن کودک درون شاد باید به کودک درون خود خیلی توجه داشته باشیم.

درباره نبض کیهانی:

روانشناسی رستگاران روشنی وجود تیمی مجرب در زمینه های مختلف روانشناسی هستند که می توانید برای ارتباط با ضمیر ناخودآگاه دیگران و یا برای درمان بیماری با ضمیر ناخودآگاه از آن ها کمک بگیرید.

هم چنین روانشناسان متخصص کودک ما می تونند شما را در زمینه اهمیت روانشناسی در زندگی کودک راهنمایی کنند علاوه بر آن برای انجام یا درک مراقبه یا مدیتیشن چیست می توانید به مقاله لینک داده شده مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید