مراقبه کودک درون

مراقبه کودک درون

همه ما داستان زندگی خودمان را داریم و تحت تاثیر محیط و وقایع و مردمانی که با آن ها در ارتباط بوده ایم قرار داریم و کودک درون این خاطرات را در خود حفظ کرده و روی زندگی ما اثر می گذارد و ما می توانیم با مراقبه کودک درون در انجام تمرینات آن از کودک درون محافظت کنیم.

و کودک درون خود را به همراه تجارب و خاطراتی که دارد مورد بازبینی قرار دهیم و اگر از کودک درون خود فرار کنیم مجبور هستیم دوباره آن اشتباهات را تکرار کنیم پس درون ما کودکی است که باید بر اساس تجارب و درک و حمایت ما مورد مراقبه و کنترل باشد پس حواس ‌مان باشد همیشه مراقب کودک درون خود باشیم.

مقدمه ای در مورد مراقبه کودک درون:

مراقبه کودک درون یا برقرای ارتباط با آن از طریق مدیتیشن امکان پذیر می باشد که شما باید برای انجام آن چند نکته را مد نظر قرار دهید. بری مثال حین انجام این مدیتیشن باید مکانی که قصد انجام مراقبه در آن را دارید در نظر گرفته و تا یک محل کاملا ساکت و خلوتی باشد. انجام این کار به شما این فرصت را می دهد تا با کودک درون خود ارتباط بر قرار کرده و با او رابطه ای نزدیک بر قرار سازید.

البته باید پیش از هر چیز بدانید که هر کودک درون با دیگری متفاوت است. برای مثال شاید هنگام انجام مراقبه، کودک درون شما مقاومت کرده و به دلیل عدم اعتمادش به ما این امکان را با سختی همراه کند. اما نگران نباشید و به او کمی فرصت دهید تا با بالا بردن مهارت خود در انجام این مدیتیشن به ارتباط آسان تری به او برسید. البته شما نیز باید واقعا بخواهید که با این کودک ارتباط بر قرار کنید زیرا او کاملا متوجه میزان علاقه شما می شود.

گاه ممکن است کودک درون شما با رشد کردن باعث اختلال در بسیاری از عملکرد های شما شود که در این مواقع باید جلویش را گرفت و به شفای آن پرداخت. تنها راهی که این عمل را ممکن می سازد انجام همین مدیتیشن است. البته این ارتباط تنها به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات نیست بلکه گاهی به دلیل مراقبت از آن است.

چگونه از کودک درون مراقبت کرده و تمرینات آن را انجام دهیم؟

هرچقدر هم کودک درون انسان آسیب دیده باشد همیشه قابل درمان است و همیشه در وجود ما زنده است و نسبت به واکنش های ما حساس می باشد پس خیلی ها هستند که با گفتن درد خود راحت تر هستند تا این که بخواهند به کودک درون خود توجه کنند اگر ما یاد بگیریم که چگونه با تمرینات فراوان با کودک درون خود ارتباط برقرار کنیم بهترین و مهمترین کسی که می‌تواند شما را شفا دهد همان کودک درون شما می باشد پس با تمرینات روی کودک درون خود زمینه شفای آن را فراهم کنیم تا به زندگی خود تعادل و شادمانی ببخشیم.

راه های مختلف شفای کودک درون چیست؟

برای مثال عکسی را از دوران کودکی خود انتخاب کنید و به آن خیره شوید و دردل کنید ، خودتان را تحسین کنید و بگویید که چقدر دوستش دارید و نمی گذارید کسی به آن آسیب بزند و به او یادآوری کنید که نیاز نیست خودش را به دیگران ثابت کند.

اگر بتوانیم همیشه با انواع کودک درون خود حرف زده و با او ارتباط برقرار کنیم خیلی از کارها حل می شود اگر زمانی در جایی گیر کردی، باید بدانی که آزاد هستی و می توانی هر کاری که درست است را انجام دهید و با وجود کودک درون خودت می توانی به خود افتخار کنیم و خوشحال باشیم و همیشه باید به به کودک درون خود احترام گذاشت و نباید اجازه داد به آن آسیبی برسد و می توانید در طی یک مدیتیشن یا مراقبه کودک درون ، خود را شفا دهید.

تصور کنید که فردی بالغ هستید همیشه کودک درون خود را در آغوش می گیرید و با او ارتباط محبت‌آمیز دارید و می توانید راحت تر پیام‌ ها و درد هایش را بشناسید و بر اساس آن ها رفتار های جدید تان را تنظیم کنید و به برطرف کردن مشکلات کودک درون خود بپردازید و هر آنچه را که کودک درون شما می خواهید انجام دهید در واقع شفای کودک درون خود را انجام داده اید پس مدیتیشن شفای کودک درون خود را فراموش نکنید.

نبض کیهانی:

شما عزیزان همراه با متخصصان ما در روانشناسی رستگاران روشنی وجود می توانید به مباحث مختلف روانشناسی کودک و نوجوان و اهمیت روانشناسی در زندگی کودک بپردازید و یا برای رفع خطرات ضمیر ناخودآگاه و یا ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست همچنین برای آشنایی با مدیتیشن با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید