تست روانشناسی عشق

تست روانشناسی عشق

در اینجا با هم به یکی از تست روانشناسی عشق که در دانشگاه نورس ایسترن بوستون انجام میشه می پردازیم.اما ابتدا به بهتر است به معنی روانشناسی این کلمه بپردازیم.
عشق یک اتفاق ناخواسته است که برای هر شخصیتی ممکن است رخ دهد.حتی  افرادی مانند استرنبرگ درباره ی این پدیده نظریه ای علمی ارائه دادن. استرنبرگ باور دارد  که یک عشق در بر دارنده ی سه حنبه بوده که شامل:

  1. وفاداری
  2. احساس صمیمیت
  3. داشتن میل جنسی

از نظر او اگر هر کدام از این سه مورد وجود نداشته باشد نمی توان به آن عشقی کامل گفت.

عشق هم مانند بسیاری از عنوان ها یک‌ نوع روانشناسی مخصوص به خود دارد که با استفادع از تست های روانشناسی عشق می‌توانید سطح عشق خود به پارتنرتان را بسنجید. این تست ها عموما شامل برخی سوالات در مورد رنگ ها یا موارد شخصی شما می شوند که با پاسخ دادن به آنها می‌توانید بفهمید آیا عاشق هستید یا خیر. این تست ها حاصل زمان زیادی تحقیق هستند و‌ نباید به عنوان سرگرمی به انها نگاه کرد.

بلکه باید با انجام آنها و‌ پاسخ حقیقی به نتیجه ی درستی برسید. عموما می توان با انجام این تست ها اشکالاتی را در یک رابطه یافت کرد که با دانستن آنها می توانید اقدام به برطرف کردنشان کنید. اینگونه رابطه عاشقانه شما زیبا تر می شود.

انجام تست روانشناسی عشق

حال سعی کنید خودتان را  فردی تصور کنید که این اتفاقات برای او می افتد و با صداقت به سوالات زیر جواب بدهید.

سوال

 اول :
شما می خواهید به خانه ی معشوق بروید،
برای رسیدن دو راه دارید:
اولی سریع و مستقیم بوده که شما را زودتر به مقصد می برد ولی راه آن خسته کننده بوده.

اما راه دوم طولانی بوده و پر از مناظر زیبا و جالب است.

شما کدام مسیر را برای رسیدن ترجیح میدهید ؟

سوال دوم :
در راه دو رنگ از گل های رز را می بینید . رز های قرمز و رز های سفید. می خواهید ۲۰ شاخه از رز ها بچینید
و برای او ببرید چند شاخه قرمز چند شاخه سفید برای او می برید؟
سوال سوم :
فرض کنید به خانه ی کسی که عاشقش هستید می رسید.
اگر یکی از اعضای خانواده ی او در را باز کند شما ترجیح می دهید خودتان معشوقتان را صدا کنید یا به او بگید که معشوقتان را صدا کند؟
سوال چهارم :
حال فرض کنید او در اتاقش نیست و شما قصد دارید گل ها را در اتاق بگذارید گل ها را جلوی آیینه می گذارید یا کنار پنجره؟

سوال پنجم :
صبح زمانی که از خواب بیدار می شوید برای صبحانه به پای سفره می روید به نظرتان او زودتر از شما به آنجا رفته یا نه؟
سوال آخر :
حال تصور کنید زمان برگشت به خانه است اکنون کدام راه را انتخاب می کنید راه سریع و کسل کننده یا راه طولانی و جذاب؟

جوابها :

جواب سوال یک :

جاده نشان دهنده ی نحوه ی عاشق شدن است اگر راه طولانی را انتخاب کرید شما به سختی عاشق می شوید ولی اگر راه کوتاه را انتخاب کردید شما به راحتی عاشق می شوید  .

جواب سوال دوم :

میزان رز های قرمز نشان دهنده ی این است شما چقدر در این رابطه محبت میکنید و میزان رزهای سفید توقع شما از طرف مقابلتان در این رابطه است.

جواب سوال سوم :

نشان دهنده ی نحوه ی برخورد شما با مشکلات بوده اگر از کسی می خواهید که طرف مقابلتان را صدا بزند،
یعنی از برخورد با مشکلات می ترسید و برعکس اگر خودتان او را صدا بزنید یعنی از برخورد با مشکلات واهمه ای نداری.

جواب سوال چهارم :

جایی که گل ها را قرار می دهید نشان دهنده ی علاقه ی شما برای دیدن یار بوده اگر آنها را جلوی آینه قرار دادید نشان دهنده ی این است که علاقه ی زیادی برای دیدن او دارید و اگر لب پنجره قرار دادید نشان دهنده ی این است که با کم دیدن او هم مشکلی ندارید.

جواب سوال پنجم :

نشان دهنده ی شخصیت فرد مورد نظر از نظر شما بوده اگر او را قبل خود سر سفره ندید نشان دهنده ی این است که او را همان جور که هست دوست دارید و برعکس اگر او را قبل خود سر سفره دیدید گواه این است که دوست دارید او طبق میل شما برخورد کند.

جواب سوال آخر :

راه بازگشت به خانه ی خود نشان دهنده ی دوام و پایداری عشق در  شما بوده.اگر راه سریع را انتخاب کنید دوام عشق در شما کمتر از زمانی است که راه طولانی را انتخاب کنید.

درخواست رزرو نوبت:

سایت روانشناسی نبض کیهانی آماده ی خدمت رسانی در زمینه های آموزش مدیتیشن و ارتباط با ضمیر ناخودآگاه دیگران , شناخت کودک معنوی درون و راه های داشتن کودک درون شاد و به علاوه بررسی استعدادهای فرزندان و بررسی اهداف روانشناسی کودک در زندگی فرزندانمان می باشد.
بنابراین روانشناسی رستگاران روشنی وجود شما را در زمینه های مختلف دیگری همچون مشاوره زناشویی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، موارد دیگر مثل بیداری کودک درون و ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست و… یاری می رساند.

سایت روانشناسی رستگاران روشنایی وجود علاوه بر موارد گفته شده در زمینه ی خودباوری افزایش اعتماد به نفس پاکسازی ضمیر ناخود آگاه از هرگونه عادت بد ، روانشناسی کودک و تربیت درست ،برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ازدواج با یک روانشناس کافی است با ما تماس بگیرد.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید