تغییر ضمیر ناخودآگاه انگیزه ناخودآگاه

تغییر ضمیر ناخودآگاه

با ما تا آخر این مقاله روانشناسی همراه باشید چرا که قصد داریم به تعریف ضمیر ناخودآگاه و همچنین چگونگی تغییر ضمیر ناخودآگاه یا همان خطرات ضمیر ناخودآگاه بپردازیم.

اظلاعات اولیه در مورد تغییر ضمیر ناخودآگاه:

بهتر است قبل از شروع هر چیز به تعریف ضمیر ناخوداگاه بپردازیم, مجوعه ای از باور ها, احساسات, عادات, ارزش ها, واکنش ها, حافظه بلند مدت, تخیلات ما ضمیر ناخوداگاه هر فرد را تشکیل می دهد. نکته ای که در مورد ضمیر ناخوداگاه جالب است که بدانید این است که هم قابل آموزش و هم قابل تمرین می باشد.

اما چگونه می توانیم ضمیر ناخوداگاه خود را تغیر دهیم:

برای تغییر ضمیر ناخوداگاه خود به راهکار هایی که برای شما در این قسمت از مقاله توضیح می دهیم عمل کنید:

  1. انجام و تمرین مدیتیشن در این زمینه به شما کمک می کند.
  2. تاثیر محرک ها بر روی ضمیر ناخوداگاه به طور قابل توجهی است.
  3. ضمیر ناخوداگاه خود را آموزش دهید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور های مختلف با انجام مدیتیشن به سازماندهی مجدد اتصالات عصبی خود کمک فراوانی می کنید همچنین این عمل تاثیر زیادی بر روح و بدن انسان دارد.

یکی از کار هایی که در رابطه با محرک ها می توانید انجام دهید,افزایش آگاهی می باشد. هنگامی که محرک ها با تکرار مواجه شوند در مغز انسان به ناخوداگاه می رسند.

تجربه ها تاثیر شگفت انگیزی در ضمیر ناخوداگاه هر فرد دارند و نیز باید گفت تمام اعمال و رفتار ما به واسطه ضمیر ناخوداگاه ما ذخیره و دریافت می شود, در نتیجه بکوشید تا تجربه های عملی مفیدی داشته باشید.

جالب است بدانید که تاثیر و نقش ضمیر ناخوداگاه بر زندگی انسان ها حدود ۹۰ درصد و همچنین در به وجود آمدن خلاقیت ها به بالای ۶۰ درصد نیر می رسد.

چگونه به پرورش ضمیر ناخودآگاه بپردازیم؟

برای برنده شدن هر بازی باید قوانین آن را اجرا کرد در مورد ضمیر ناخودآگاه هم همینطور است اگر ازقوانین آن اطاعت کنید همیشه موفق خواهید بود.
برنامه های جدیدی که توسط ضمیر ناخودآگاه پذیرفته می‌شوند باید پرورش داده شود هنگام برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه تکرار خیلی مهم است، تا زمانی تکرار کنید که توسط ضمیر ناخودآگاه پذیرفته شود.

ساختار ضمیر ناخودآگاه طوری ساخته شده که اگر بتوانیم روی آن تمرکز کنیم و با تکرار نکات تأکیدی که می‌خواهیم به آن برسیم می‌توانیم این ساختار را درست برنامه‌ریزی کرد و به آن هدف رسید و در واقع معجزه ضمیر ناخودآگاه همین ساختارش است که با تمرین بر روی آن و تمرکز روی چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم و تمرین و تکرار مکرر آن خواسته می توانیم ضمیر ناخودآگاه خود را به این باور برسانیم که به آنچه که می خواهیم می رسیم.

پس می‌توان گفت زبان ضمیر ناخوداگاه همان افکاری است که در ذهن هر شخص می گذرد اگر هر روز امواجی غلط و منفی را از خود منعکس کنیم همان انعکاس بر روی زمین ناخودآگاه تاثیر میگذارد پس باید مواظب کلماتی که از دهان ما خارج می‌شود باشیم.

پس زمینه ناخودآگاه ما به دیدگاه ما بستگی دارد پس بیاییم نقطه نظر و دیدگاه خود را مثبت کنیم پس برای دیدن ضمیر ناخودآگاه موفق و تاثیرگذار باید قدرت کلام مثبت و منفی خود را بالا ببریم.

با این که این دستورالعمل شما را از انجام کاری نهی می کند ذهن هوشیار و نیمه هوشیار ما بخشی از این دستورالعمل را پاک می‌کند و در واقع اثر قدرت کلام را بالا می‌برد پس باید ضمیر ناخودآگاه جمعی خود را به سوی یک هدف مثبت پرورش دهیم.

اطلاعات بیشتر در این مورد:

ضمیر ناخودآگاه بخشی از لایه های زیرین مغز است که به صورت کاملا نا محسوس به فعالیت خود ادامه می دهد. ضمیر ناخودآگاه را می توان مانند یک نوار ویدیویی دانست که تمام وقت در حال ثبت اطلاعات اطراف است بدون آنکه متوجه شوید.

زمانی که در شرایطی خاص یک واکنش به خصوصی نشان می دهید که قبلا آن را از خود ندیده بودید این نشان می دهد که ضمیر ناخوداگاه شما در این مورد اطلاعاتی ثبت کرده است. اطلاعات موجود در ضمیر ناخوداگاه در بخش های زیرین مغز ثبت شده است.

یعنی شما اغلب نمیتوانید تشخیص دهید که چه چیز هایی در آن محل ثبت گردیده تا زمانی که خودش را بنا به موقعیت نشان دهد. اما با به کار گیری روش هایی می توان به تغییر ضمیر ناخودآگاه دست زد که البته کار آسانی نیست. شما با پرورش قوه تجسمتان می‌توانید در عملکرد ضمیز نا خوداگاهتان دست داشته و به تغییر آن بی انجامید.

تجسم چیز های خوب و‌ مثبت باعث ‌می شود ضمیر ناخوداگاه شما سنجیده شود و به این تصاویر واکنش نشان دهد.
یک تکنیک موثر دیگر برای این عمل استفاده از جملات تاکیدی است. اگر این جملات را به شکل تاکیدی با خود بگویید باعث‌ می شود که ضمیر ناخوداگاهتان آنرا به دلیل مهم بودن قبول کند.

وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود:

ما در این وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود شما عزیزان را در زمینه های مشاوره ازدواج و زناشویی, مشاوره کودک و اهمیت روانشناسی کودک و نیز کودک معنوی درون ، معنی و مفهوم مراقبه چیست و سایر موضوعات روانشناسی ما از جمله افزایش و تقویت خودباوری و دیگر روانشناسی خانواده و… راهنمایی می کنیم.

برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با سایر موضوعات روانشناسی می توانید به مقالات دیگر ما در این وب سایت مراجعه فرمایید.

همچنین برای دریافت مشاوره روانشناسی می توانید به صورت غیر حضوری با مشاوران ما و یا به صورت حضوری با روانشناس های ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما مطرح سازید.

هدف ما از این وب سایت روانشناسی تنها کمک به زندگی بهتر و شادتر شما می باشد.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید