تقویت ضمیر ناخودآگاه

تقویت ضمیر ناخودآگاه

در واقع ذهن ناخودآگاه انسان یکی از مهمترین بخش های مغز است که می‌توان یکی از مقصر های اصلی برای نرسیدن به اهداف مان نام ببریم ازطرف دیگر برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه آماده و تقویت ضمیر ناخودآگاه می تواند ۵۰ درصد از مسیر موفقیت را برای ما طی کند خیلی از افراد از وجود و کار آیی این بخش از مغز خود اطلاعی ندارند و تا به امروز برنامه های بد و مضری به آن ها دادند و حالا با یک ذهن ناخودآگاه بد رو به رو هستند.

چطور و چرا باید برای تقویت ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنیم؟

شاید تغییر آن یکم سخت باشد اما هیچگاه دیر نیست اگر بخواهیم به یک هدف دست پیدا کنیم باید وضعیت قدرت ذهن ناخودآگاه خود را با هدف مورد نظر تنظیم کنیم مثلاً اگر تفکرات مثبت در ذهن ما کم باشد مانع اساسی برای رسیدن به هدف می شود پس باید تمام تفکرات منفی را از ذهن و ضمیر ناخودآگاه خود پاک کنیم و یا برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه خود را دوباره بسازیم کار راحتی نیست ولی می‌توان با کارهای منظم و صحیح به تغییرات دلخواه رسید و آن را مثبت‌گرا کرد پس ضمیر ناخودآگاه انسان یک میلیون بار قویتر از ذهن خودآگاه انسان است پس باید ارزش کار بر روی ذهن ناخودآگاه و تقویت ضمیر ناخودآگاه را بدانیم تا بهترین کمک برای رسیدن به خواسته های ما می تواند باشد.

سه راه برنامه ریزی و تقویت ضمیر ناخودآگاه چیست؟

برای اینکه ذهن ناخودآگاه ما بهتر عمل کند و ارتباط ضمیر ناخودآگاه کاملا ایجاد شود بهتر است به مدت یک سال این تمرینات را انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم:

  1. تصمیم بگیرید که نتیجه مورد نظر شما چیست؟ و شما چه چیزی را از زندگی می خواهید؟
    در واقع ذهن ناخودآگاه شما به طور کامل و شفاف باید بدانند که شما قرار است از کجا به کجا برسید یعنی در واقع از آن بلاتکلیفی درآمده در واقع این شفاف‌سازی اولین قدم و بهترین راه برای طراحی و بازسازی ضمیر ناخودآگاه می باشد.
  2. تعهد: در واقع باید ضمیر ناخوداگاه خود را از ترس و شک و تردید خالی کنید تا فقط ذهن به گزینه های دیگر فکر نکند و فقط به یک هدف فکر کند و به آن پای بند باشد.
  3. برطرف کردن:
    وقتی که تصمیم خود را گرفتید در مسیر خود به صورت کامل قدم بردارید باید به ناخودآگاه خود یاد بدهید که بتواند شرایط را ثابت کند و با این کار شما می توانید خیلی از سختی ها را حل کنید و یا از کنار آن ها عبور کنید پس باید یک ذهن منعطف داشته باشید.

چگونه ضمیر ناخودآگاه خود را تقویت کنیم؟

ذهن یا ضمیر ناخودآگاه بخشی از مغز ماست که وظیفه بسیاری از تصمیمات و برداشت های ناخودآگاه ما را به عهده دارد بعضی ها معتقدند که ممکن است فردی ذهن ناخودآگاه اش استفاده کند و با ایجاد تغییراتی در آن زندگی اش را هم به طور چشمگیری تغییر بدهد.
پس می‌توان گفت با تمرین بر روی ضمیر ناخودآگاه و تغییر دادن آن بتوانیم در زندگی خود تأثیر به سزایی بگذاریم به طور کلی باید تمرین کنیم تا ضمیر ناخودآگاه را از تفکرات منفی و عدم اعتماد به نفس دور کنیم.
تحقیقات نشان می‌دهد این افکار شک برانگیز از رسیدن به اهداف جلوگیری می‌کند با تمرین بر ضمیر ناخودآگاه می‌توانیم هر زمان که این افکار به ما حمله کردند یک قدم به عقب برگشته و بپرسیم که این افکار از کجا آمده اند.

اگر ما بتوانیم بر ضمیر ناخودآگاه خود با تمرین و پشتکار بر آن تسلط پیدا کنیم می توانیم در هر کاری موفق شویم و پیشرفت کنیم.
و این مستلزم این است که حکومت بر ضمیر ناخودآگاه خود را بر دست بگیریم.
ما اگر بتوانیم هرچه بیشتر و مثبت تر فکر کنیم و هر چه بیشتر به توانایی های ما اعتقاد داشته باشیم ادامه تلاش و موفقیت مان بیشتر می‌شود و تمام این کارها زمانی به نتیجه می‌رسد که بتوانیم با تمرین بر روی ضمیر ناخودآگاه خود و به دست گرفتن حکومت ضمیر ناخودآگاه آن را کاملاً تحت کنترل خود در بیاوریم و ما باید بتوانیم روش رسیدند به اهدافمان را تغییر بدهیم.

هدف ضمیر ناخودآگاه چیست؟

قبل از اینکه به توانایی‌های ذهنی ناخودآگاهتان بپردازید پس باید حتماً بر روی اون هدف تمرکز جدی داشته باشیم و هدف ما باید حتماً یک نقطه پایان داشته باشد.
و تنها از یک سری از کارهای بیهوده تشکیل نشده باشد و ما باید هدف خود را در یک مدت زمان مشخص تنظیم کنیم تا از تأخیر و اتلاف وقت جلوگیری کنیم و تمام اینها با تسلط  بر  ضمیر ناخودآگاه قابل انجام است.
اکثر وقایع روزمره کاملاً خوب یا بد نیستند اما اگر بر ذهن ناخودآگاه خود تسلط نداشته باشیم و سری ذهن ناخودآگاه ما به سمت روحیه بد متمایل شود احتمالاً اتفاقات روزمره را به شکل منفی و بد می بینید و برعکس آن هم می باشد.

تاثیر عادت های قدیمی بر روی ذهن ناخودآگاه:

پس باید از عادات قدیمی خود دست برداریم ذهن ناخودآگاه ما تا حد زیادی از طریق الگوها و عادت های شناخته شده در زندگی روزمره الگو می‌گیرد ولی اگر می خواهید واقعاً ذهن ناخودآگاهتان تغییر کند باید کمی روزمرگی تان را تغییر دهید.
این خود باعث می‌شود تفکرات قدیمی که روی ذهن ناخودآگاهتان تاثیر منفی گذاشته و توانایی‌هایتان را کم کرده است رها شوید که این خود در واقع همون بازسازی ضمیر ناخودآگاه می باشد حتی با تغییرات جزئی در کارهای روزمره تان می تواند تاثیر زیادی در نحوه فکر شما و زندگیتان و دنیای اطرافتان داشته باشد و در واقع که تاثیر بسزایی روی ضمیر ناخودآگاه و تغییر و بازسازی آن می گذارد و دید و نظر شما را نسبت به همه چی عوض میکند.

نبض کیهانی می تواند شما را در راه تقویت ضمیر ناخودآگاه خود راهنمایی کند:

تیم رستگاران روشنی وجود در نبض کیهانی در تلاش است تا به شما در هر زمینه ای از مباحث علم روانشناسی مانند مقابله با کودک لجباز درون کمک کند. علاوه بر آن در زمینه ی مشاوره ازدواج ، پیدا کردن دید مثبت ،پاسخ به سوال چگونه از ضمیر ناخودآگاه استفاده کنیم، افزایش مهات های فردی و ارتباط با ضمیرناخودآگاه دیگران، انجام مدیتیشن از مبتدی تا پیشرفته و توضیح معنی مدیتیشن و برگزاری کلاس های کتاب خوانی مانند کارگاه کتاب خوانی مرداب روح است که در تمام این زمینه ها می توانند به شما کمک کنند.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید