تقویت قوه شهود و الهامات درونی

تقویت قوه شهود و الهامات درونی

ابتدا باید دانست شهود چیست و سپس به برسی تقویت قوه شهود و الهامات درونی پرداخت.
قوه شهود به معنی مشاهده است و خود مشاهده به ۳ صورت انجام پذیر است که شامل :مشاهده به صورت عقلی و ذهنی ،مشاهده به صورت حسی و در آخر مشاهده به صورت قلبی است.
به عبارت دیگر می توان گفت قدرت شهود به عنوان یک تصمیم گیرنده ی سریع بوده که نسبت به عقل و دانش دید گسترده تری را به ما میدهد.

تقویت قوه شهود و الهامات درونی چگونه عملی می شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه شهود خود را تقویت کنیم؟ درواقع قرار است حسی را که در زمان رسیدن به هدفمان میابیم را قبل از رسیدن به آن در درونمان ایجاد کنیم و موفقیت در آن هدف را با بند بند وجودمان حس کنیم . یادتان باشد تصور هر آنچه که می خواهیم و پرورش آن تا حد زیادی در به وقوع پیوستن آنها تاثیر دارد.
اشنایی با شهود در روانشناسی و دانستن آن کمک زیادی به شما جهت اشتیاق درونیتان می کند. یادتان باشد تصویر سازی هایی که از خواسته های خود دارید بسیار در امید شما نسبت به آن مسائل و تلاش بیشتر شما موثر است.

 

دکتر جو ویتالی در این رابطه گفته است:

“مادامی که برای رسیدن به هدف خود اشتیاق درونی زیادی دارید،آن اشتیاق برای شما مانند نوری می شود که شما را به راه درست هدایت میکند و هنگامی که همه ی جواب های دنیا محدود است و واضح نیست ،به تمام سوال های شما پاسخی فراتر از عقل و دانش می دهد.”

همه ی ما در زندگی خود از این قدرت الهام گرقته ایم ولی میزان آن در انسان های مختلف متفاوت است .به عنوان مثال زمان هایی که به یک دوراهی میرسیم و باید سریعا تصمیمی بگیریم ،در این زمان است که قوه ی شهود و الهامات درونی به ما الهام می بخشد و جواب ها را با منطقی فراتر از علم در اختیار ما قرار میدهد.

 

تاثیر الهامات درونی در زندگی:

لازم به ذکر است که ،اکثریت مردم باور دارند، برای رسیدن به پیشرفت مالی ،سلامتی و حتی روابط باید از تنها قدرت عقل و تحلیلشان استفاده کنند ولی باید دانست که تمام انسان های بزرگ و موفق در هر زمینه ای تصمیماتشان را بر پایه ی همین الهامات درونی و الهامات غیبی گرفته اند .

بگذاریم مثالی بزنیم را این قضیه را روشن تر سازیم ،تجسم کنید به تماشای یک گروه مسیقی رفته اید ،در این زمان بهترین زمان نوازندگی زمانی خواهد بود که نوازنده به بداهه نوازی می پردازد و درواقع از درون خود برای نواختن موسیقی الهام می گیرید .

در واقع علم روانشناسی می گوید زمانی روح ما به بالاترین درجه ی خود می رسد که واقع به حالت شهود باشد . تصمیم گیری بر پایه ی الهامات درونی را به عنوان ،تصمیم گیری پیشرفته می شناسند.

انسان ها تنها محدود به ذهن تحلیل گر برای رسیدن به خواسته های خود نیستند بلکه اگر به انرژی شهود خود دست یابند می توانند از هر لحظه ای معجزه بسازند و به تمام اهداف خود برسند. اینجاست که در میابیم قوه شهود چیست و چه تاثیری در به وقوغ پیوستن برخی خواسته های ما می شود.

آموزش تقویت قوه شهود و الهامات درونی  به روش های زیر است.

حال از بعدی دیگر به این قضیه می پردازیم گاهی برایمان اتفاق افتاده است که شاید الان تلفن زنگ بخورد و یا حس کنید که الان شخصی می خواهد چه مطلبی را بیان کند و یا خوابی که به حقیقت بپیوندد بعضی از افراد دارای قدرت های درونی( معنوی یا روحی) فعال هستند ولی همه ما انسان ها قادریم به درجاتی از این قدرت برسیم اگر این مراحل را دنبال کنید می توانید این قدرت های درونی خود را رشد بدهید.

۱- مراقبه یا مدیتیشن

پس اولین راه این است که ذهن خود را متمرکز کنیم در واقع افکار بیشتر شبیه ترجمه ای از انرژی هستند بعضی ها شفاف و بعضی ها تحریک کننده هستند.

پس کسانی که بیشتر درگیر نقص هستند کمتر می توانند این انرژی را دریافت کنند ولی افرادی قدرت های درونی قوی دارند می توانند بیشتر ذهن خود را متمرکز کند و بدین وسیله بیشتر می‌تواند پیام فرشتگان و استادان و راهنمایان روحی را دریافت کنند.
اگر می خواهید قدرت های روحی خود را تقویت کنید مراقبه یکی از کلیدهای آن می باشد. زیرا این عمل نه تنها تمرکز شما را روی افکارتان بیشتر می کند بلکه ارامشی به شما می دهد که بهتر می توانید بر مسائل نظاره گر باشید.
همچنین شما را از لحاظ آرامش درونی غنی می سازد.

۲- اعتماد به شهود و حس درونی:

خیلی از افراد در درون خود انباری از تجارب منفی در طول زندگی خود دارند پس در اینجا یک تفاوت بین دنبال‌کردن حس های درونی و دنبال کردن جریان زندگی وجود دارد این است که زمانی که به دنبال حس درونی خود می روید و راهتان را انتخاب می کنید شوق درونی زیادی را حس می کنید افرادی هم جریان معمول زندگی را انتخاب میکند و حس درونی خود را نادیده می گیرند پس بهتر است همیشه به اون حس درونی خود اهمیت بیشتری دهیم.

۳- خلاق بودن

وقتی در مسیر زندگی خلاق باشیم این خلاقیت در واقع از درون انسان بر خواسته است.
هرچه بیشتر خلاق باشیم بیشتر با راهنمای درون خود هماهنگ می شویم. زیرا همیشه راه های جدید به زندگی دادن موجب اشتیاق بیشتر ما در زمینه های مختلف می شود.
همچنین شما پیش از هرچیز باید به خوبی از درونتان هم با خبر باشید تا بتوانید خواسته های خود را بهتر درک کنید.

 

۴- استفاده از جزوات و دوره های آموزشی:

خود کمک بزرگی در شناخت روحیات درونی به ما میدهد.
زیرا برخی نکات به صورت کارشناسانه به شما توصیه شود که شاید شما تنهایی قادر به درک آن نباشید. پس استفاده از این دوره ها به شما کمک بسیاری در خصوص شناخت هر چه بیشترتان می کند.

۵- با قدرت درونی خود ارتباط برقرار کنید:

وقتی به طور جدی تصمیم گرفتید با روح تان ارتباط برقرار کنید شروع به صحبت درونی با خودتان کنید.
شاید اول متوجه این کانال‌های ارتعاشی نشوید ولی به مرور یا مداومت می توانید به این درجه ارتباط برسید طوری که صداهای درونی خود را بشنوید و قدرت های درونی شما تقویت می شوند. با انجام تمامی این گفته ها متوجه می شوید که قدرت شهود چیست و به وجود ان باور پیدا خواهید کرد.

نبض کیهانی:

اگر مایل به اطلاعات بیشتر درباره ی قدرت شهود و الهامات درونی هستید تیم روانشناسی رستگاران روشنایی وجود آماده ی پاسخ گویی به تمامی سوال های شما بوده ،کافی است با ما تماس بگیرید.

علاوه بر زمینه های روانشناسی و روان شناختی ما آماده ی همکاری در سایر جنبه ها از جمله :خطرات ضمیر ناخودآگاه ، روانشناسی یونگ ،خودباوری ،افزایش مهارت فردی، همچنین مدیتیشن و همه چیز درباره مدیتیشن ، اهداف روانشناسی کودک و هم چنین درمان بیماری هایی از جمله وسواس ،اختلال های شخصیتی و…. آماده ی خدمت رسانی هستیم. با مطالعه مقالات سایت ما با مسائلی نظیر کودک لجباز درون و مسائل دیگری نظیر ارتباط با ضمیر ناخوداگاه دیگران نیز آشنا شوید.

 

 

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"تقویت قوه شهود و الهامات درونی"

  1. احسان

    ممنون از اطلاعات کاملتون

  2. رضا

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  3. درسا

    راجب بیماری وسواس اطلاعات می خواستم؟

  4. حمید

    چقد جالب بود مرسی

  5. mehdi

    خیلی جالب بود

  6. همدمی

    از اطلاعات کاملتون ممنونم

  7. نوابی

    چقد بی نظیرتوضیح دادین

  8. کرجی ام

    باعلم جالب اما کمی ترسناک آشنا شدم….توکلت علی الله

  9. نسرین

    مطلب کاملی بود مرسی

  10. زینب

    چطور می تونم از مشاورتون استفاده کنم

  11. ندا

    ممنون از سایت خوبتون

  12. سارا

    ممنون از مطلب مفیدتون

  13. ژاله

    مرسی از سایت خوبتون

  14. هلیا

    مطلب جالبی بود ممنون

  15. ساناز

    عالی بود مرسی

  16. M.j

    سلام وقت بخیر. آیا همه آدمها دارای حس ششم هستند یا فقط تعدادی خاص ؟ این که میگن اسفندماهی ها دارای حس ششم هستند راسته یا دروغ؟ ممنون

    • مدیر

      بله همه آدمها دارای حس ششم هستند فقط باید بتونیم از اون استفاده کنیم که نیاز به تمرین و مهارت داره

  17. Cena

    عاشق به مکان در طلب جانان است ، مجنون برون ز حَیُت امکان است ، ناید به مکان نرود این ز مکان ، این است که درد عشق بی درمان

دیدگاه خود را بنویسید