خودباوری در خلاقیت

خودباوری در خلاقیت

پایه اساسی خودباوری در خلاقیت ، اعتقاد به شعور و توانایی‌های هر فرد در مهارت‌های پیرامون خویش است،خلاقیت عبارت است از تخیل در ابتکار و نوآوری عمل در دنیا.

خلاقیت و نوآوری از مفاهیم مهم و برجسته روزگار جدید است که سبب تمایز افراد با یکدیگر می‌شود.
خلاقیت برعکس آنچه مردم فکر می‌کنند یک ویژگی همگانی است و عموم مردم می‌توانند این خلاقیت را داشته باشند و از آن برای رشد و ترقی خود استفاده کنند خلاقیت مانند سایر مهارت ها قابل یادگیری است و می‌توان آن را پرورش داد همه افراد می‌توانند این استعداد را در خود شکوفا کند و خود را در مسیر آن قرار بدهند.

پایه اصلی خودباوری در خلاقیت

برای خلاقیت خودباوری و ایمان به خود است . به عبارت دیگر یعنی بپذیرید که شما می توانید هرکاری را که بخواهید و عزم کنید را انجام دهید. در واقع می توان گفت خود باوری در خلاقیت همچون عضله ای می مانند که با توجه به آن و تمرین روی آن قوی و قوی تر می شود .

باید در نظر داشت که برای خلاقیت فرد باید ویژگی‌های با ارزشی همچون هوش پشتکار توانایی تفکر به سبک خاصی را داشته باشد.البته در نوعی از خلاقیت به نام خلاقیت خودکار که نوعی خلاقیت بدون زحمت و تمرین بدست می آید مراحلش فرق کرده و شامل :مرحله ی آمادگی ،نهفتگی ،الهام  و تحقق می باشد.

باید در نظر داشت که با فرا گرفتن بازخوردها نقاط مثبت و منفی پیدا شده و در نتیجه ایده ها کامل تر شده و سپس در مرحله ی بعدی یافته های ذهنی را به راه حل های عملی تبدیل می کنیم.

خصوصیات افراد خلاق

از خصوصیات بارز افرادی که دارای خودباوری در خلاقیت هستند می توان به:

  • خیال پردازی های آن ها اشاره کرد در نتیحه این افراد ساده تر از دیگران هیپنوتیزم می شوند،
  • شیفته ی تازگی و تنوع طلبی در کارها هستند و از کارهای روتین و تکراری بیزارند
  • بدنبال محرک های قوی و مخاطره آمیز هستند
  • و از لحاظ علمی بیشتر از نیمکره ی راست خود استفاده می کنند .
  • هوش این افراد خیلی بالا نیست ولی تفاوت آن ها با دیگران این است که توانسته اند هوش خود را به درستی تربیت و سازماندهی کنند .

بر خلاف این انسان های خلاق ،افرادی هستند که همیشه بازدارنده ی خلاقیت هستند از ویژگی های آن ها می توان به :

  • به عقیده ی آن ها در یک مسئله فقط یک راه حل درست وجود داره .
  • از نظر آن ها بی چون چرا باید در خدمت قانون بود.
  • در خود هیچ اعتقادی به خلاقیت ندارند
  • و فقط به دنبال تخصص پیدا کردن در یک کار اند .
  • همواره ترس از شکست و احمق جلوه کردن در مقابل دیگران را دارند .

معرفی کتاب خودباوری در خلاقیت:

کتاب خودباوری در خلاقیت نوشته “تام کلی”و”دیوید کلی” در سال ۲۰۱۳ منتشر شد این کتاب در راستای چگونگی پرورش خلاقیت و نوآوری به نگارش درآمده است نویسندگان این اثر به این باورند که همه افراد ظرفیت بالایی در خلاقیت دارند و می توانند در جهت شکوفایی آن قدم بردارند.
در این کتاب از خلاقیت به عنوان کاربرد ابتکار و تحلیل برای چیز جدید در دنیا یاد شده است “تام کلی”و”دیوید کلی” معتقد هستند همه افراد به خلاقیت و نوآوری دسترسی دارند و در حال حاضر فعالیت های خلاقانه به جریان اصل کسب و کار تبدیل شده است این دو نویسنده بر اساس سالها فعالیت و همکاری با شرکت‌های مختلف این کتاب را نوشته اند.

آن ها در بخشی از معرفی این کتاب گفته اند:

در پایه اصلی خودباوری در خلاقیت، اعتقاد به توانمندی های مان برای ایجاد تغییر در جهان است، یعنی اینکه بپذیرید قادرید هر آنچه را که اراده کنید انجام دهید.
باور دارم این خودباوری، یعنی ایمان به ظرفیت خلاق خودتان، قلب نوآوری است. خودباوری در خلاقیت شبیه عضله است که با تلاش و تجربه، قوی تر و نیرومند تر می شود.
اگرچه خود را از نوع انسان های خلاق بدانید یا ندانید ،خواندن این کتاب به شما امکان می دهد از ظرفیت خلاقانه‌ای که در همه ما وجود دارد، بیشتر استفاده کنید.
(کتاب خودباوری در خلاقیت )به ما نشان می‌دهد که کلید رشد و بقا در کسب و کار نوآوری و خلاقیت است.

نبض کیهانی:

تیم روانشناسی رستگاران روشنایی وجود  مشاوره ی آنلاین و حضوری را با روانشناس های مجرب فراهم ساخته  و درنتیجه شما می توانید به راحتی از آن بهره ببرید.

به علاوه ما در جهت بهبود کیفیت زندگی در زمینه های تکنیک دستیابی به ضمیر ناخود آگاه ، مدیتیشن و بررسی و آموزش مدیتشن و اهمیت استفاده از آن ،مشاوره زناشویی و درمان بیماری های شخصیتی ،خودباوری درمان استرس و افسردگی ،تقویت قوه ی شهود و الهامات درونی و…. آماده ی خدمت رسانی است.

هم چنین در زمینه روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و اهمیت روانشناسی در زندگی کودک و شناخت کودک درون برای بهتر زندگی کردن می توانید از مشاوران متخصص ما در این حیطه بهره ببرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"خودباوری در خلاقیت"

  1. حیدری

    از راهنمایی های تیمتون خیلی نتیجه خوبی گرفتم ممنون

  2. محمد

    مرسی که برای کاربر ها ارزش قائلید و انقد مطالب خوب میذارید

  3. صوفی

    وای ممنونم از مطالبو پشتیبانی عالی تون

دیدگاه خود را بنویسید