راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

از آنجا که ضمیر نا‌خودآگاه انسان از قدرت بسیار زیادی برخوردار است، ما می‌توانیم با یادگیری راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه و تخلیه ضمیرناخودآگاه خود ،بسیاری از مشکلات زندگی خود را حل کنیم.

چهار تا از مهم ترین راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

خوب می دانیم که قدرت ضمیر ناخودآگاه ما بسیار زیاد است اگر بتوانیم در آن نفوذ کنیم خیلی از مشکلات زندگی ما حل می شود و به آرامش درونی میرسیم.
چهار راه کاری که کمک میکند به راحتی در ضمیر ناخودآگاه خودمان نفوذ کنیم:

۱.تمرین و تکرار:

با تکرار مداوم یک کار آن کار به ضمیر ناخودآگاه ما می‌رود.
به عنوان مثال در روزهای نخست یادگیری رانندگی احتمالاً اشتباهات زیادی را انجام می‌دادید اما با تمرین و تکرار مداوم آن متوجه شدید که به صورت ناخودآگاه به آسانی رانندگی می کنید حتی در حین رانندگی کارهای متفرقه دیگری هم مانند
صحبت کردن با تلفن یا نگاه به مناظر و… هم انجام می دهید.

۲.خلوت کردن با خود:

از بزرگ ترین راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه خلوت کردن با خود است‌. ضمیر ناخودآگاه یک ابر کامپیوتر است به آن اعتماد کنید.
او حلال همه مشکلات ماست‌،اگر بتوانیم در روز چند ساعتی با خودمان خلوت کنیم و هیچ کاری غیر از تلویزیون نگاه کردن، چک کردن موبایل و… انجام ندهیم جواب خیلی از سوالات خود را در ضمیر ناخودآگاه پیدا خواهیم کرد.
برای قرار گرفتن در سکوت و آرامش بهتر است به سفر و یا طبیعت برویم طبیعت به ما کمک می‌کند آرام شویم و از سکوت لذت ببریم.

۳.به کارگیری جملات تاکیدی:

از دیگر راه‌ های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه گفتن جملات تاکیدی مثبت است. با تکرار مداوم یک جمله بعد از مدتی آن عبارت به ضمیر ناخودآگاه ما نفوذ می‌کند. بسیاری از مواقع برای ما پیش آمده که یک آهنگ را با تکرار چندین مرتبه آن حفظ شده‌ایم.
اگر ما مدام یک جمله را تکرار کنیم بعد از یک مدت آن عبارت به ضمیر ناخودآگاه ما میرود.
برای مثال: به جای اینکه بگویید من انسان بدبختی هستم ،می توانیم بگوییم من روز به روز به سمت خوشبختی حرکت می کنم.
جملات تاثیر زیادی در زندگی ما می گذارند.
دقت کنیم که روزانه چه به زبان می آوریم و چه می گوییم.

۴.تصویر سازی ذهنی:

از بهترین تکنیک هایی که می‌توانید با استفاده از آن به برنامه ریزی ضمیر ناخود آگاه خود بپردازید این است که در ذهن خود موفقیت را به تصویر بکشید این کار به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت خودآگاه جذب چیزهایی بشوید که آنها را می خواهید.
به خاطر همین باید تصاویر را که برای خوشایند هستند در ذهن خود مجسم کنید.
این تجسم هم شامل احساسات شما می شوند و هم افکارتان.
فکر کردن به چیزهای خوب و مثبت همچنین میتواند ضمیر ناخودآگاه را در رسیدن به موفقیت تشویق کند.
به هر چیزی که فکر می کنید از قسمت خودآگاه مغز به قسمت ناخودآگاه فرستاده می شود و ضمیر ناخودآگاه نیز آن را به عنوان یک حقیقت می پذیرد.
هیچگاه به خودتان نگویید که من شکست میخورم،توانایی این کار را ندارم،چرا که ضمیر ناخودآگاه به سرعت آن را باور می‌کند و به عنوان یک حقیقت می پذیرد.
باید به ضمیر ناخودآگاه خود آموزش دهید که فقط به موفقیت، شادی، کامیابی ،و سلامت عشق فکر کند.

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود حرف بزنیم؟

در وجود همه افرادی که ذهن هوشیار دارند یک شریک مخفی وجود دارد که برای تمام مسائل زندگی پاسخی دارد این شریک همان ضمیر ناخودآگاه انسان است ما می‌توانیم برای حل مشکلات و الهام برای خلاقیت و ایده های خوب برای تغییر نوع زندگی خود از ضمیر ناخودآگاه خود کمک بگیریم و با تمرین و تمرکز روی این احساس درونی میتوانیم به موفقیت ‌های بزرگی برسیم.

پس نکته مهم در رابطه با ضمیر ناخودآگاه این است که توجه کنیم سبز بودن عملکرد ما جزئی از تربیت ضمیر ناخودآگاه ماست توجه کنید که هر عمل ما باید یک عمل سبز باشد که به ما و دیگران آسیبی نمی زند در ضمیر ناخودآگاه ما هم نقطه متقابل آن ثبت شده و اگر هدفی تمیز و سبز داشته باشیم ناخودآگاه جلوی مسیر گرفته می شود پس ارتباط با ضمیر ناخودآگاه یعنی صحبت و مذاکره با ضمیر ناخودآگاه و متقاعد کردن وی به قبول کردن باورهای جدید می باشد.

خوب می دانیم سوالات از ضمیر ناخودآگاه افکار و احساسات و تصمیم گیری ما را می سازد پس از مطرح شدن پرسش در ذهن ما، این است که باعث ایجاد این افکار می شود.
می دانیم که افکار ما، احساسات ما را تشکیل می‌دهد اگر همین الان به یک روز خوب فکر کنید روزی که خاطره های خوبی برای شما به همراه داشته است حتما احساس خوبی درون شما احساس می شود و برعکس آن.
حالا فکر کنید اگر این سوالات تکراری را از خود و ضمیر ناخودآگاه خود بپرسید چه اتفاقی رخ میدهد؟
قطعا پاسخ های تکراری خواهد بود پس اگر از زندگی امروزی خود راضی نیستید تنها دلیلش سوال های تکراری است که در ذهن شما ایجاد می شود.

نبض کیهانی:

سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود علاوه بر مطالب ذکر شده درباره ی ضمیرناخودآگاه ، الهامات درونی و تقویت قوه شهود ،در زمینه ی انواع مشاوره ها از جمله : مشاوره ازدواج و زناشویی، اهداف مشاوره روانشناسی کودک ، مشاوره و روانشناسی خانواده ، و  با بروز ترین و موثرترین تکنیک ها فعالیت می کند علاوه بر آن متخصصان ما می توانند کودک درونتان را فعال کنند که با دانستن همه چیز درباره مدیتیشن و مراقبه ضمیر ناخودآگاه شروع می شود برای اطلاعات بیشتر کافی است تا با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه"

  1. ابوالفضل

    سلام خسته نباشید . آیا هنگامی که یک فرد بصورت کامل خواب است ، گوش دادن به جملاتی بصورت مکرر باعث ورود و تثبیت آن جملات در ضمیر ناخودآگاه می شود ؟؟ از آنجایی که میدانیم ضمیر ناخودآگاه هیچگاه به خواب نمیرود .

دیدگاه خود را بنویسید