ریشه های اختلال ارتباطی در کودکان

ریشه های اختلال ارتباطی در کودکان

ریشه های اختلال ارتباطی در کودکان در واقع اختلالات ارتباط ازتاخیر خفیف در فراگیری زبان تا اختلالات بیانی یا مختلط بیانی دریافتی،اختلالات آوایی و لکنت زبان متفاوت هستند که ممکن است به صورت خود به خود فروکش کنند یاتا نوجوانی یا حتی بزرگسالی ادامه یابند.
تاخیر زبان یکی از شایعترین تاخیر های رشدی در مراحل اولیه کودکی است و تقریباً ۷ درصد کودکان پنج سال را مبتلا میکند.
این اختلالات در کودکان پیش دبستانی بیشتر از کودکان سنین مدرسه است.

علت ریشه های اختلال پیش فعالی و ریشه های اختلال ارتباطی در کودکان چیست؟

ریشه های اختلال بیش فعالی جز یکی از اختلال عصبی رشدی است که به مقادیر بیش از حد بی توجهی، احتیاطی،پیش فعالی و تکانشکری که فرا گیر،مخرب و در غیر این صورت برای سن نامناسب هستند مشخص می شود.
این افراد دارای اختلالات پیش فعالی ممکن است بیشتر از دیگران برای تمرکز بر کارهایی مثل کارهای رایج مدرسه مثل تکلیف نوشتن تلاش کنند و مشکل داشته باشند اما در عوض،می‌توانند روی کارهای که به آن علاقه مند هستند و یا آن را پاداش دهنده ببینند با شدت بسیار بالا و به طور غیر عادی تمرکز کنند.

علل دقیق این اختلال بیش فعالی در اکثر موارد ناشناخته است و عوامل ژنتیکی نقش مهمی دارند و این اختلال معمولاً در افراد پیشین خانواده دیده می شود و بیشتر ارثی است.
سوم و عفونت ها در دوران بارداری و آسیب مغزی ممکن است این اختلالات را در کودک به وجود آورد.
حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بزرگسالان گفته می شود که این شرایط را داشته باشند.
در بزرگسالان پیش فعالی معمولاً با بی قراری درونی_روانی جایگزین می شود و بزرگسالان اغلب مهارت های مقابله ای را برای جبران آسیب های خود به وجود می آورند.

ریشه های اختلال در انسان چیست؟

این ریشه های اختلال انسان در واقع از زمانی شروع می شود که اگر فرد در جامعه امکانات یک زندگی معمولی را نداشته باشد و نتواند خود را با فشار ها و شرایط نامناسب سازگار کند دچار این اختلالات شده و مبتلا به بیماری های روانی می شود.
عواملی که در پیدایش و شدید شدن اختلالات موثر است ،بسیار زیاد می باشد.
دانشمندان در تحقیقات خود چند عامل را باعث اختلال روانی در انسان می دانند.

عواملی در ریشه های اختلال ارتباطی در کودکان  مانند:

ارثی،جسمی،اجتماعی،عاطفی و شناختی می دانند.

و دیگر عواملی مانند:

عدم تعادل بین نوعی از مواد بیوشیمیایی در مغز به نام ناقل های عصبی ناشی از بیماری،عفونت،الکل،تغذیه نامناسب و ناکافی،دارو به ویژه داروهای فشار خون و ضد بارداری،ضربه های ناگهانی و اختلالات تیروئید،طرز تلقی غیرمنطقی از وقایع،کشمکش های خانوادگی،اختلال در روابط اولیه کودکی،حوادث ناگوار مانند:
از دست دادن شغل،یا مرگ عزیزان،احساس ناامنی و تنهایی و فشار ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و…… همه باعث بیماری روانی و اختلالات روانی شدید می شود.
می توان برای شناخت گره های روانی با مشاوران در ارتباط بود تا بتوان این مشکلات را به خوبی حل و درمان کرد.

درباره ی ما :

سایت ما همواره در تلاش است تا با ارائه ی مفاهیم مهم از جمله گره های روانی و عقده ها و یا سفر قهرمانی شما را آگاه کنیم تا بتوانید در زندگی تصمیمات بهتری را بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشار درباره ی تجربه های زیسته و یا آرکیتایپ و شخصیت شناسی و اطلاعاتی چون سایه شخصیت و یا ناخودآگاه شخصی با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید