شناخت کودک درون

شناخت کودک درون

کودک درون فعال در واقع قسمتی از وجود ماست که گاهی ناسازگار است گاهی دوست دارد کودکی تند و دست به هیجاناتی بزند که ظاهراً با منطق و دلیل سازگار نیست برای شناخت کودک درون خود باید بدانیم او همان ما کودکی است که گاهی زخم خورده و آزار دیده و برای دردی که به او تحمیل کرده‌ایم تلاش می‌کنیم کودک‌درون خود را فراموش کنیم در صورتی که اشتباه می کنیم کودک درون انسان در ناخودآگاه ما زندگی می کند بر روی تصمیماتی که ما در زندگی می گیریم اثر می گذارد.

تا به حال از خود پرسیده اید که چرا پیشرفت نمی کنید؟
چرا فرصت های خود را خراب میکنید و خیلی سریع جا می زنید؟
خود را سرزنش می کنید، عصبی می‌شوید و خود انتقادی مخرب دارید؟
درون همه ما کودکی وجود دارد که گاهی زخم خورده و آزار دیده است است و ما برای فراموش کردن دردی که به او تحمیل کرده‌ایم، سعی میکنیم کودک درون خود را فراموش کنیم‌‌‌.
اما سخت اشتباه میکنیم‌.
کودک درون مادر ناخودآگاهمان زندگی می کند و روی تصمیماتی که در زندگی می گیریم اثر می گذارد‌.

مفهوم و معنی شناخت کودک درون چیست؟

معنی کلمه کودک درون و مفهوم آن خیلی عمیق است و وابسته به شناخت کودک درون است و در همه افراد وجود دارد این و بر حال و امروز ما تاثیر دارد و حتی گذشته ما را نیز گاهی زنده می کند کودک درون منبع خلاقیت و سرزندگی است بسیاری از مشکلات عاطفی که ریشه سرخوردگی و حوادث کودکی دارند و بسیاری از افکار منفی که به سراغمان می آید به وسیله ایجاد رابطه با کودک درون برطرف می شود زندگی در دنیای بزرگسالی می تواند این تب و تاب کودک درون را خاموش کند اما ما می توانیم با در آغوش گرفتن این کودک درون خود همیشه آن را سرزنده داشته باشیم.

تاثیر کودک درون در زندگی هر فرد؟

همه ما روزگاری کودک بودیم و همچنان این کودک را درون خود نگه داشتیم.
با وجود این، بیشتر بزرگسالان از کودک درون خود بی خبر هستند و این ناآگاهی، ریشه بسیاری از مشکلات عاطفی، رفتاری و دشواری ها در روابط است‌.
بسیاری از افراد به اصطلاح بزرگسال، به هیچ وجه فردی بزرگسال و بالغ به شمار نمی آیند‌‌.
بیشتر ما پا به دوران بزرگسالی می گذاریم ،اما با تعریف روانشناسی اصلا بزرگ نشده ایم‌.
بزرگسال واقعی کسی است که مسئولیت های خود را نسبت به کودک درونش بشناسند، بپذیرد و برای انجام آن متعهد شود، در واقع بزرگسال کسی است که مسئولیت کودک درون خود را به عهده بگیرد و به آن عشق به بورزد‌.
در بیشتر بزرگسالان، چنین شرایطی هرگز دیده نمی شود‌.
کودک درون بیشتر آنها ،طرد و تنها می ماند‌.
علت این است که جامعه به ما حکم میکند که بزرگ شویم و رفتارهای کودکان را کنار بگذاریم‌.
به ما یاد دادند که برای بزرگ شدن، کودک درون خود را سرکوب کنیم‌.
با این سرکوب، بی گناه بودن، شادی، احساسات، بازیگوش و هیاهوی کودکی هم در ما کشته می شود.
کودک درون در صورت سرپا ماندن، تمام این ویژگی های مثبت را تقدیم زندگیتان می کند‌‌.
البته در کنار تمام ویژگی های مثبتی که حضور کودک درون به همراه دارد، نقاط کور و منفی نیز با وجود آن، دیده می شود‌.
به عنوان نمونه ترس ها، نگرانی ها، و ضربه هایی که در کودکی خورده ایم، همگی همچنان به طور بالقوه در نهاد ما وجود دارند‌.
برخی از بزرگسالان معتقدند که همه این نقاط منفی را رفع کرده و پشت سر گذاشتند، ولی چنین چیزی حقیقت ندارد.

انواع کودک درون چیست؟

قدم اول این است که با کودک درون خود ملاقات کنیم و این خود نیاز به شناخت انواع کودک درون خود می باشد ما دو نوع کودک درون داریم:
۱- کودک سازگار
۲- کودک طبیعی
کودک سازگار زیاد خوب نیست چون کاملاً تحت تاثیر والد است یعنی نوعی از کودکی کردن که والدین آدم آن را دوست دارند و کاملاً تحت سلطه است.
کودک طبیعی کاملاً شاد و سرحال و بشاش است و اگر هم پرخاشگری می کند به هر حال خودش است اجرا کودک سازگار فقط دیکته والدین را در اجتماع اجرا می‌کند و فقط هدفش مقبول بودن است.
اریک برن میگویند:
وقتی دوتا آدم روبروی هم قرار می گیرند افکار دو شخصیت سه بخشی روبروی هم قرار گرفته اند هر کسی یک جنبه از این سه بخش را وارد رابطه می کند.

نبض کیهانی:

تیم رستگاران روشنی وجود در نبض کیهانی تیمی مجرب در زمینه های مختلف می باشند شما می توانید درباره پاکسازی ضمیر نا خودآگاه، انجام و آموزش مدیتیشن، الهامات غیبی، تقویت قوه شهود و الهامات درونی و غیره کمک بگیرید.

شما می توانید در زمینه های مشاوره کودک یا روانشناسی کودک و نوجوان و همچنین مشاوره ازدواج و زناشویی و یا روانشناسی خانواده با مشاوران ماهر و یا روانشناسان باتجربه ما به آسانی ارتباط برقرار کنید.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر از طریق صفحه ی تماس این سایت با ما ارتباط برقرار کنید علاوه بر آن می توانید برای شناخت و اهمیت روانشناسی در زندگی کودک از طریق لینک داده شده اطلاعات کافی بدست آورید.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید