فواید کودک درون و روش بیدار کردن آن

فواید کودک درون و روش بیدار کردن آن

فواید کودک درون و روش بیدار  کردن آن چگونه است و چطور می تواند باشد سوالی است که بارها پرسیده شده است کودک درون در علم روانشناسی آن جنبه کودکانه درون انسان است بخشی که هنوز از اتفاق های کوچک هم لذت میبرد کودک درون می تواند خلاقیت را در وجود ما حفظ کند و هر زمان که به آرامش نیاز داشتیم به کمک ما بیاید.

کودک درون در علم روانشناسی، جنبه کودک گونه وجود انسان است در واقع بخشی که هنوز می تواند از اتفاق های کوچک، لذت ببرد و شاد باشد.

مقدمه ای در مورد فواید کودک درون و روش بیدار کردن آن:

کودک درون‌ می تواند گاه شخص را از دچار شدن به افسردگی حفظ کند. این کودک با دیدن چیز های کوچک مانند پروانه، بازی ها و دیگر چیز ها زنده شده و شخص را به هیجان وا می دارد. در بسیاری از موارد که شخص ناراحت است این کودک درون می تواند باعث رام شدن و خوشحالی او گردد.

حال می‌ خواهیم ببینیم این کودک درون به چه شکل هایی ظاهر می شود. گاهی ممکن است با خیال پردازی های مورد علاقه شخص همراه شود و افکار بد را از ذهنش دور سازد. یعنی به طور کلی این کودک می تواند ذهن را با تصورات هیجان انگیز از استرس یا ذهنیت های بد پاک سازد.

لازم به ذکر است که کودک درون هرگز از بین نمی رود بلکه فقط به خواب می رود. اگر قصد دارید آن را بیدار کنید باید دست به اعمالی نظیر شیطنت های شیرین، خلاقیت ، دوری از اضطراب و… بزنید. همچنین می توانید از طریق نوشتن و نامه نگاری سعی در برقراری ارتباط با او داشته باشید.

این کار ها کمک می کند تا این کودک درون شما دوباره بیدار شود. اما باید مواظب باشید که همیشه حس اعتماد او را جلب کنید. یعنی باید حمایت لازم را به او بدهید تا فرصت پدیدار شدن را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است دوباره به فراموشی سپرده شده و تمامی اشتیاق هایتان را از شما بگیرد.

از راهکارها و فواید و روش بیدار کردن آن:

حال به این موضوع می پردازیم که چه کنیم تا بتوانیم کودک درون خود را بیدار کرده و آن را فعال کنیم با فواید بیدار کردن کودک درون و راهکارهای بیدار کردن کودک درون آشنا شویم که عبارتند از:

۱- خیال پردازی:

کودکان خیلی راحت در ذهن خود داستان سرایی می کنند و با خیال پروازی های مورد علاقه شان لذت می برند.

۲- خواب راحت:

کودکان به راحتی خوابشان می برد و هر از گاهی در بین روز چرت می زند شاید در بزرگسالی تنبلی باشد ولی این چرت زدن های کودکانه خستگی را از تن تان می‌برد و شما به آرامش می رسید.

۳- بازی کردن:

کودکان همیشه بازی می کنند و از زندگی شان لذت می برند ولی ما بزرگ سالان همیشه درگیر کارهای روزمره هستیم و فقط فکر می کنید که بازی برای دوران کودکی است در صورتی که بازی می‌تواند اضطراب را از ما دور کند پس از کودک درونتان پیروی کنید همیشه از کاری که می‌کنید خجالت نکشید وقتی بدانید که چطور با کودک درون خود ارتباط برقرار کنیم در واقع کودک درون خود را خوب پیدا کردید و توانسته با آن ارتباط برقرار کنید از افرادی که کودک درون خود را در می آورد افرادی شاد و سر زنده هستند.

چگونه کودک درون خود را بیدار کنیم با چه روش هایی این کار را می توان انجام داد؟

اگر کودک درون خود را گم کردیم و از دست داده‌اید و نمی توانید از فواید آن بهره ببرید و نگران نباشید چون کودک درون شما هرگز از بین نمی رود فقط به خواب رفته و شما باید آن را بیدار کنید پس باید به روش های بیدار کردن کودک درون بپردازیم:

۱- اعتماد:

پس برای اینکه بتوانید کودک درون از دست رفته خود را برگردانید و آن را بیدار کنید و خودش را به شما نشان دهد باید باید مطمئن باشید که شما همیشه کنارش هستید او به حمایت شما نیاز دارد و باید بداند که دیگر او را فراموش نمی کنید.

۲- نامه نگاری:

اگر میخواهی کودک درونتان را پیدا کنید می توانید برایش نامه بنویسید و از او عذرخواهی کنید که فراموش کردید و به او بگویید که بدون اون(کودک درون انسان) نمی توانید از پس مشکلات بر بیایید.

۳- رهایی از اضطراب:

از نگرانی های بیخودی دست بردارید و اجازه بدهید کودک درون تان به جای شما تصمیم بگیرد و به این اتفاق های کوچک بنگرد و متوجه می شود که چقدر به آرامش رسیده اید.

۴- خلاقیت:

برای انجام هر کاری سعی کنید خلاقیت تان را به کار برده و به روش‌های جدیدی دست پیدا کنید.

۵- مشغله های بزرگسالی:

مسئولیت های بزرگسالی اجازه نمی دهد از آموزش های کودک تان لذت ببرید اما هر از گاهی به کودک درونتان اجازه بازی و شیطنت بدهید تا مسائل خسته‌کننده بزرگسالی آزارتان ندهد.
پس همیشه سعی کنید کودک درون خود را خوب پیدا کنید و همیشه آن را بیدار نگه دارید تا از زندگی لذت ببرید.

نبض کیهانی:

شما عزیزان در مقاله های مرتبط سایت ما می توانید به شناخت کودک درونتان بپردازید و برای فعال کردن کودک معنوی درون خود اقدام کنید.

روانشناسی رستگاران روشنی وجود می توانند شما را در زمینه های مختلف مثل اهداف روانشناسی کودک، تمرین و آموزش مدیتیشن  و چگونه باعث آرامش زندگی می شود، مراقبه ضمیر ناخودآگاه باعث چه چیزی می شود و یا تخلیه ضمیر ناخود آگاه خود کمک بگیرید.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید