قدرت خود باوری

قدرت خود باوری

نیرو و قدرت خود باوری در واقع نیروی قوی درون هر انسان است که تاثیر زیادی روی ذات و شخصیت انسان دارد البته هر انسان با به دنیا آمدن همراه خود قدرت خودباوری را دارد، که این قدرت باید توسط یک متخصص روشن شود اگر خودباوری معنای اصلی خود را از دست بدهد در واقع تبدیل به یک کلمه ی بی معنایی میشود که کسی آن را جدی نخواهد گرفت.

قدرت خود باوری و راهکار های تقویت آن چیست؟

خودباوری حقیقی هیچ ارتباطی با آن چه در محیط حقیقی به دلیل شغل و موقعیت شغلی ما به وجود نمی آید بلکه به واسطه باور درونی ما به ارزشمند بودن و لیاقت خوشبختی را داشتن شکل می‌ گیرد خودباوری یک نیروی قدرتمند در درون هر یک از ما انسان ها است.

در ادامه یکسری از راهکار ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید خودباوری خود را در زندگیتان تقویت کنید.

* به توانایی های خود اعتماد کنیم و با مشکلات اساسی زندگی مبارزه کنیم.
* به داشتن حق خودباوری اعتقاد داشته باشیم و شاد باشیم وبرای حفظ این شادی تلاش کنیم چون خیلی ها نمی توانند خودشان را باورکنند چون دیگران آنها را باور ندارند در صورتی که هیچ کس نمی تواند ناتوانی را به شما تحمیل کند مگر خود شما آن را باور کنید و مهر تایید به آن بزنید.

ما همیشه فکر می کنیم که دیگران از ما برتر و باهوش تر هستند و یا اینکه اگر ما اینکار را درست انجام ندهیم چه فکری در مورد ما می کنند و تمام این افکار باعث شکست ما در رسیدن به هدفمان میشود.

و این باور به قدرت خود نداشتن در واقع یعنی پذیرفتن شکست و راه را باز کردن برای موفقیت دیگران است.

اگر میخواهید خودتان را باور کنید و بدانید که شما هم این قدرت را خواهید داشت و می توانید به این قدرت خود باروری برسید باید همیشه :

  • ۱- بدانید که خود باروری را باید یاد بگیرید.
  • ۲- به افکار منفی در فکر و ذهن خود هیچ وقت گوش ندهید.
  • ۳- اینکه هر کسی نقاط ضعفی داره و باید این نقاط ضعف خود را از بین ببرد.
  • ۴- توان قدرتی خود را بالا ببرید.
  • ۵- خودتان می توانید معلم خودتان باشید نه دیگران.
  • ۶- بدانید و باور داشته باشید که همیشه قهرمان هستید.
  • ۷- به باور های خود ایمان داشته باشید.
  • ۸-هیچ گاه قدرت خود را دست کم نگیرید.

خودباوری در زنان و جامعه امروزه:

یکی از موضوعات مهمی که در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد قدرت خود باوری زنان در جامعه می باشد زیرا بسیاری از زنان آن به خصوص زنان جامعه خودمان با مشکلات زیادی روبرو هستند که داشتن خودباوری کمک زیادی می‌کند که این مشکلات را حل کند.

قدرت خود باوری شامل چیست:

خودباوری شامل: اعتماد بر توانایی‌های خویشتن برای فکر کردن و مبارزه با مشکلات اساسی زندگی می باشد.
اینکه باور داشته باشیم که حق ماست مبنی بر شاد بودن،احساس ارزشمند کردن،شایستگی، و بدانیم حقمان این است که از این نیازها و خواسته هایمان لذت ببریم و برایشان تلاش کنیم.

پس اهمیت خود باوری در تمام دنیا مورد اهمیت است همین که بدانیم برای رسیدن به توانایی های یک فرد به عنوان یک انسان بدون خودباوری سالم امکان پذیر نیست و حتی جامعه هم نمی تواند سالم باشد بدون اینکه افراد آن جامعه برای خودشان ارزشی قائل باشد و به توان ذهنی خودشان ایمان داشته باشند.

معرفی کتاب های دکتر براندن درباره قدرت خود باوری:

نویسند های بسیاری در سرتاسر دنیا کتاب های زیادی در مورد قدرت خودباوری و راهکار های تقویت خودباوری تاکنون نوشته اند اما یکی از نویسنده های معروفی که کتاب های مشهوری در این زمینه نوشته و بسیار معروف شده است, دکتر ناتانیل براندن می باشد.

دکتر ناتانیل براندن یکی از مشهور ترین افراد در زمینه خود باوری است و از همه بیشتر در پیدا کردن جامعه آمریکا برروی اهمیت خودباوری تلاش کرده است و کتاب های زیادی در این مورد نوشته است از جمله کتاب “پرورش در روانشناسی خودباوری و عزت نفس” و نیز کتاب “چگونه خودباوری خویش را افزایش دهیم”.

نتیجه گیری کلی:

قدرت خودباوری به معنی نادیده گرفتن کمبود‌ ها نمی باشد بلکه به معنی دیدن و در نظر گرفتن استعداد ها و توانایی خود است. در واقع بخش مهمی از قدرت خودباوری حاصل از دانستن نقاط ضعف خود فرد است به طوری که به شما در رسیدن به چیزی که قصد دارید به آن برسید کمک می‌ کند.

شما می بایست آنچه را که در اختیار دارید, ببنید و با در نظر گرفتن آن راه حلی برای برطرف نمودن نقاط ضعفتان پیدا کنید و در مسیر رسیدن به خواسته ها و آرزو هایتان استفاده نمایید.

پس خودباوری یک نیاز اساسی روانشناختی است در تمام قضاوت هایی که در زندگی با آن مواجه می شویم قضاوت هایی که درباره‌ی خود میکنیم اهمیت ندارد زیرا این قضاوت بر تمام لحظات و زندگی ما تاثیر می گذارد.
پس خودباوری یعنی خود را فردی شایسته ی روبرو شدن با چالش‌های مهم زندگی و خود را لایق شادی دونستن است پس خودباوری از دو جزء تشکیل شده است: اول :کارآمدی شخصی دوم: اعتماد به نفس

درباره نبض کیهانی و وب سایت آن:

تیم رستگاران روشنی وجود یک تیم حرفه ای روانشناسی است که شما را در تمام زمینه های وسواس های فکری و عملی، انواع اختلال های شخصیت، مسائل مربوط به الهامات درونی، موارد روانشناسی کودک، تخلیه و پاکسازی ضمیر ناخودآگاه، تمرین مدیتیشن و معنی مدیتیشن و غیره آشنا می کند.

به علاوه در مقالات این وب سایت تمامی سوالات شما در زمینه روانشناسی نظیر راهکار های تربیت صحیح روانشناسی بالینی کودک و نوجوان چیست,ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست, چگونگی ارتباط با کودک معنوی درون,معنی کودک درون چیست و … به طور کامل پاسخ داده می شود.

همچنین این وب سایت در مورد بیماری های مختلف در علم روانشناسی همچون بیماری های اختلال شخصیت و یا بیماری وسواس و … می تواند رواشناس های متخصص در اختیار شما قرار دهد و یا با تماس با مشاوران ما می توانید وقت مشاوره برای انواع بیماری ها و یا مشاوره ای مانند مشاوره ازدواج دریافت کنید.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید