قدرت ضمیر ناخودآگاه

قدرت ضمیر ناخودآگاه

زندگی بیرون هر فرد چیزی جز افکار درون او در ضمیر ناخودآگاه وی نمی باشد.انسانها به خودی خود دارای قدرت های پیچیده ای می باشند ،که بسیاری از وجود آن بی خبراند. یکی از آنها قدرت ضمیر ناخودآگاه بوده.

در مورد شناسایی ضمیر ناخود آگاه و خودآگاه می توان کوهی را تجسم کرد که در داخل آب قرار گرفته در این میان  ضمیر خودآگاه همانند قله ای از کوه می باشد که خارج از آب بوده و ضمیر ناخودآگاه همانند دامنه و کوه پایه های آن کوه بوده که بسیار گسترده تر بوده و در داخل آب قرار گرفته است.

قدرت ضمیر ناخودآگاه در احساسات:

ضمیر ناخودآگاه را می‌ توان بخش ناهشیار ذهن معرفی نمود که دارای اطلاعات، افکار و احساسات گسترده ای می باشد. این بخش از ذهن به صورت کاملا ناخوداگاه بوده و دائما در حال دریافت اطلاعاتی از محیط است که متوجه آنها نمی شویم.

از قدرت های مهمی که این ضمیر دارد می‌ توان به واکنش های غیر منتظره یا افکاری اشاره نمود که زمانی که انتظارش را نداریم خود را نشان می دهد. پس به گونه ای کیفیت این اطلاعات ناخوداگاه در زندگی ما تاثیر می‌گذارد. اما با تمرین زیاد می‌توان بر این ضمیر مسلط شد.

تمام احساسات ما ریشه در قدرت ضمیر ناخودآگاه دارند،از جمله ی این احساسات می توان به :افسردگی ،اضطراب،تاسف و شرمندگی ،ترس و…

ضمیرناخودآگاه از تمام تکرار ها و تجربه های ما از دوران کودکی تا بزرگسالی منشاه می گیرد ، این قسمت از وجود ما حتی زمانی که ضمیر خودآگاه خاموش است مسئول اعمال غیر ارادی ما مانند: عمل دفاع بدن در برابر محرک های بیرونی. پس باید دانست نمی توان به صورت منطقی با آن برخورد کرد.به عنوان مثال نمی توان از بسته شدن چشم ها در زمانی که شی ای به سمت آن پرتاب می شود جلوگیری کرد.

چطور می توان از آثار منفی ضمیر ناخودآگاه جلوگیری کرد؟

همان طور که گفته شد رفتار و احساسات هر فرد بستگی به تجربه ها ،باور ها و تکرار هایی است که در آن زمینه برای وی به وجود آمده در نتیجه اگر بتوان این باور ها را تغییر داد پس احساس و رفتار های شما هم دچار تغییر می شود.

موفقیت به کمک قدرت ضمیر ناخودآگاه

برای موفقیت در این زمینه ابتدا باید به پاکسازی و برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه خود بپردازیم و آن را از هرگونه عادت بد و افکار منفی تخلیه کنیم زیرا که اگر به توانایی خود شک داشته باشید در نتیجه فعالیت شما هم در زمینه ای که می خواهید موفق شوید محدود می شود وجود افکار منفی نسبت به خود برگرفته از خاطرات بد در گذشته یا گفته های دیگران بوده که به مرور در ضمیرناخوداگاه شما ثبت شده و در واقع هیچ ارتباطی با قدرت واقعی شما ندارد .

پس از تخلیه ضمیر ناخودآگاه خود شروع به جایگزینی افکار مثبت کنید .همیشه مثبت فکر کنید تا به مرور و با تکرار افکار مثبت و سازنده در ذهن ناهشیار شما قرار بگیرد برای ایین کار ابتدا باید :

  • استعدادها و نکات مثبت خود را دریابید و به آن ها ایمان داشته باشید.
  • هر زمان که نکته ی منفی ای از خودتان  به ذهنتان خطور کرد سعی کنید با یادآوری از یکی از نکات مثبتتان به آن پاسخ بدهید .

اثر خودباوری در آزاد سازی قدرت ضمیر ناخودآگاه

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در موفقیت به کمک ضمیر ناخودآگاه تقویت خودباوری و مهارت های فردی در خود است .ابتدا باید رویاهای واقع بینانه و اهداف خود را کامل شناسایی کنید

از ویژگی های مهم اهداف خوب :مشخص بودن به این معنی که بتوانید با خودتان آن ها را بازگو کنید  ،امکان دسترسی به این معنی که هدف شما به گونه ای است که می توانید در زمانی به آن برسید و خیالی نیست،وابسته به زمان بودن به این معنی که شما به آن در زمانی حتما طولانی دست میابید ،قابل اندازه گیری و در نهایت دارای نتیجه ای بودن به این معنی که در انتها به نتیجه ای می رسید و هدف شما پایانی پوچ ندارد.

استفاده انرژی ضمیر ناخودآگاه خود در جهت موفقیت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم، متمرکز کردن انرژی ذهن و جسم خود در حهت دستیابی به اهداف خود است.هنگامی که بدانید هدف اصلی شما چی است و آن را تکرار کنید تا در ضمیر ناخودآگاه خود ثبت بسازید آن زمان است که می توانید خود را زمانی که به آن هدف رسیده اید مجسم کنید و این انرژی زیادی به شما می دهد که شما باید از آن در زمینه ی تحقق سازی آن به کار ببرید. طبق گفته های کارشناسان در این زمانه فرد تنها زمانی می تواند عادت هایی که مانع از رسیدن او به هدفش را ترک کند که اول به خود و سپس به هدفش ایمان داشته باشد و در وافع اشتیاق بسیاری برای رسیدن به آن داشته باشد.

درباره ما:

جهت آشنایی با  تکنیک دستیابی به ضمیر ناخودآگاه و راه هایی برای رسیدن به آرامش که از طریق مدیتیشن انجام می گردد می توانید به خواندن مقالات سایت روانشناسی نبض کیهانی بپردازید.
سوالاتی نظیر اینکه آیا مدیتیشن واقعیت دارد و دیگر سوالات همچون ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست برای شما پاسخ داده شده است. سایت نبض کیهانی شما را با مراقبه ضمیر ناخودآگاه و ارتباط با ضمیر ناخودآگاه دیگران ، شناخت کودک درون خود، مشاوره برای ازدواج موفق ، راه های داشتن کودک درون شاد و به علاوه بررسی استعدادهای فرزندان و بررسی اهمیت روانشناسی کودک آشنا می‌کند که در کنار این موارد با کشف کودک درون و روانشناسی کودک و نوجوان نیز آشنا می شوید.

گروه روانشناسی رستگاران روشنایی وجود در تلاش بوده تا شما را در این زمینه و جنبه های دیگر از روانشناسی هم چون: بالا بردن مهارت های فردی،خودباوری و رسیدن به مرحله ی والای انسانی و شخصیت،آموزش مدیتیشن و رهایی از استرس های روزمره، وسواس و بیماری های شخصیتی و… همراهی سازد.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید