مدیتیشن آرامش ذهن

مدیتیشن آرامش ذهن

مدیتیشن آرامش ذهن نوعی مدیتیشن است که افراد را هشیار می کند که در لحظه زندگی کنند به جای اینکه در گذشته سیر می کنند و یا از آینده وحشت داشته باشند ولی مدیتیشن ذهن آگاهی فرد را از محیط بیشتر می‌کند ذهن آگاهی چیزی است که افراد تقریباً هر جایی می‌توانند انجام دهند نوعی از ذهن آگاهی در بیشتر انواع مدیتیشن دخالت دارد از آن جا که ذهن آگاهی و آرامش ذهن در مورد آنکه معنا و آموزش مدیتیشن چیست مورد مطالعه قرار می‌گیرد که شامل: کاهش تثبیت احساسات منفی ، بهبود تمرکز، بهبود حافظه، کاهش واکنش های احساسی، بهبود رضایت روابط و غیرهمی باشد.

 

 مدیتیشن آرامش ذهن و چند پیشنهاد برای رهایی از احساسات منفی ؟

هر چه قدر خود را در این محیط تجسم کنید زودتر می توانید شرایط را حل کنید یکی از نتایج غم‌ انگیز این است که درگیر احساسات مان باشیم و نتوانیم آن را کنترل کنیم کلاً خودتان را بر اساس احساسات تان قضاوت نکنید چون ممکن است با افکار منفی زیادی مواجه شوید فقط باید بدانید که این احساسات نه درست هستند و نه اشتباه آن ها فقط هستند و باید این آرامش ذهنی را در خود به وجود بیاوریم که همیشه آرامش داشته باشیم.

تنفس و این ریلکس کردن خودتان:

وقتی هجوم احساسات باعث می شود کل بدن به حالت مبارز تبدیل شود و محکم تر شود طوری که تنفس بالا می‌رود و منقبض می شود وقتی متوجه می شویم که چیزی منفی در وجود ما هست چند نفس آهسته و عمیق بکشید و کلمه آرامش را مرتب تکرار کنید زمانی که چیزی ما را از تعادل خارج می کند خوب نیست که ما هم بر روی آن چیز متمرکز شویم احساسات را می توان درجه بندی کرد.

مثلا وقتی ناراحتی ما به درجه ۸، ۹ و یا ۱۰ می رسد واجب است که شدت آن را کم کنیم و کند کردن نفس تان نشان دهنده این قدم اول است پس هر چیزی را که می تواند شما را در آرام کردن آن چیزی آزاردهنده کمک کند انجام دهید و آن را کنترل کنید پس یک صحنه آرام را تجسم کنید مثلاً در یک ساحل آرام و خصوصی هستید و یک نسیم آرام در حال وزیدن است و گرمی بدن شما را آرام می‌کند.

مدیتیشن آرامش ذهن چیست؟

آرام سازی ذهن تمرین ساده و مختصر است که اگر برای شما به عادت تبدیل شود و جزئی از زندگی روزانه شما گردد، اثری جادویی بر سلامت و کیفیت زندگی شما خواهد گذاشت.
قرن هاست در مذاهب، آیین ها و مکاتب مختلف، آرام سازی نه تنها توصیه بلکه به شدت بر آن تاکید شده است و تمامی ما به شیوه های مختلف با آن آشنا هستیم.
مدیتیشن در واقع همان مراقبه در یوگا و نوعی از عبادت در تمامی مذاهب است که به سبک زندگی سالم نیز کمک زیادی خواهد کرد.

تکنیک های آرام شدن ذهن

وقتی فکر انسان دچار تنش و استرس می شود بدن نیز حس آرامش خود را از دست میدهد.
تمرین آرامش عضلات یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس است.

۱- تمرین تنفس :

هنگامی که شما مضطرب یا عصبانی هستید، تمایل دارید نفس های سریع داشته باشید و این پیام به مغز شما ارسال میشود باعث واکنش‌های منفی میشود.
به همین دلیل است نفس های طولانی و عمیق آرام بخش ،این عصبانیت را کم میکند.

۲- بپذیرید که استرس دارید:

پذیرید که استرس بخشی از زندگیست و هر لحظه ممکن است با کوچکترین تلنگر نمایان شود.

۳- افکارتان را به چالش بکشید:

بخشی از اضطراب، افکار غیرمنطقی است ست که معنای خاصی هم ندارند .هنگامی که یکی از این اندیشه ها به سراغتان آمد ،متوقف شوید سعی کنید برعکس چیزی که در ذهنتان تداعی می شود را به خود بگویید.

۴- استرس یا خشم خود را آزاد کنید:

هرچه بیشتر فعالیت روزانه داشته باشید سرحال تر و پر انرژی تر خواهید بود.
هرگز سعی نکنید خشمتان را توسط مشت کوبیدن و آسیب رساندن به خود و دیگران ابراز کنید.

۵- موسیقی گوش کنید:

هر وقت احساس خشم یا نگرانی کردید حتماً به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید.

۶- حواستان را پرت کنید:

گاهی ذهن انسان درگیر مسائلی میشود که حتی یک درصد هم امکان اتفاق افتادن ندارد در چنین مواقعی باید وضعیت کنونی را ترک کنیم و از آن مکان دور شویم.

۷- بدن خود را آرام کنید:

پس نتیجه میگیریم با مدیتیشن می توانیم هم ذهن خود را آرام کنیم و هم افکار منفی را از خود دور کنیم.

نبض کیهانی:

رستگاران روشنی وجود علاوه بر موضوعات مختلف انگیزشی مانند جملات خودباوری و یا تخلیه ضمیر ناخودآگاه می توانند به شما در مسائل مختلف علم روانشناسی مثل نکات روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برای تربیت بهتر، الهامات قلبی و غیبی، مشاوره قبل ازدواج و یا مشاوره برای ازدواج موفق، روانشناسی زندگی و غیره کمک کنند.

همچنین در خصوص مطالب دیگری چون ارتباط با ضمیر ناخوداگاه دیگران و مطالب دیگری در مورد درمان کودک با روانشناسی کودک نیز می توانید اطلاعاتی کسب کنید که علاوه بر اینها می توانید با کودک لجباز درون و یا چگونگی بیداری کودک درون نیز آشنا شوید. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید