مشاوره و روانشناسی کودک

مشاوره و روانشناسی کودک

یکی از مهم ترین وظایف مشاوره و روانشناسی کودک شناسایی اختلال های آن ها و برطرف کردن آن ها می باشد،برای اینکار باید بهترین روش ها را به والدین کودکان آموزش داده. درنتیجه ی آن اختلال های فرزند خود را به مرور برطرف کنند .در این جلسات تلاش می شود تا با بروز ترین روش ها و انجام برخی از بازی ها هیجانات کودک را بر انگیخته کنند تا باعث احساس راحتی و شناسایی بهتر کودک شود.سایت روانشناسی رستگاران روشنایی وجود هموراه در تلاش است بروز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

مقدمه ای در مورد مشاوره و روانشناسی کودک:

مشاوره و روانشناسی کودک از مهم ترین قدم هایی است که والدین می توانند برای فرزندان خود بردارند. کودک ها دارای شخصیت و رفتار های مختلفی هستند که یک مشاور با تجربه به تمامی این رفتار ها آگاه است و با به کار گیری روش های درست در صورت لزوم اقدام به اصلاح یک سری رفتار های کودک می کند. پدر و مادر هر دو در تربیت صحیح فرزندان نقش دارند اما به تنهایی نمی توانند تمامی جنبه های رفتاری فرزندانشان را بررسی و به اصلاح آنها بپردازند.

مشاوره کودک کمک می کند تا والدین نیز نقش موثری در این تربیت صحیح داشته باشند. یعنی می توانند با به کار گیری روش هایی بدیشان توصیه می شود بهترین رفتار را با فرزندشان داشته باشند. از این طریق می‌توان فضای خانواده را به محیطی گرم تبدیل کرد که هر کس وظیفه اش را می داند و همه به درستی با یکدیگر رفتار می کنند. علت سرکشی بسیاری از کودکان نیز به دلیل عدم اطلاعات کافی والدین در برخورد با فرزندان می باشد. از این رو شاهد بسیاری از مشکل های رفتاری و اخلاقی در فرزندان می شوند. بهبود تمامی این نکات از طریق مراجعه به روانشناس و‌ مشاور کودک امکان پذیر است.

مزیت های روانشناسی کودک:

هدف از این امر این است که اختلال ها و مشکلات نوجوانان و کودکان شناسایی شود و روش هایی برای سازگاری هرچه بیشتر آن ها ارائه شود . ناگفته نماند که این آموزش ها فقط برای  کودکان نبوده و شاید لازم باشد تا در ابتدا والدین آموزش هایی را ببینند .

مدت زمان

تشخیص تعداد این جلسات بستگی به اختلال مورد نظر بوده و به صورت میانگین میتوان گفت بین ۵-۷ جلسه ی تقریبا ۱ ساعته به طول می انجامد.

سن شروع مشاوره برای تربیت کودک

مشاوره و روانشناسی کودک را می توان از همان دوران نوزادی شروع کرد تا چالش ها و نیازها را شناسایی و برطرف کنند.و در نتیجه با آموزش دیدن در این دوران ها از سلامت روان فرزند خود اطمینان حاصل کنند.

و اما خبر خوب برای والدین

مژه ی خوبی که می توان در این راستا به والدین داد این است که حتی اگر تربیت کودک شما به درستی انجام نشده باشد، باز هم می توان با روش های امروزی آن ها را اصلاح کرد .می توان گفت هیچ زمانی برای اصلاح رفتارهای آن ها دیر نیست و درنتیجه هیچگاه از تربیت فرزندان خود ناامید نشوید .والدین با یادگیری نحوه ی کنترل احساسات خود و همچنین بهره وری از جدید ترین روش های تربیتی با توجه به روانشناسی کودک خود می توانند فرزند خود را با بهترین تربیت وارد جامعه سازند .برای اطلاعات بیشتر درباره مطالب روانشناسی اعم از کودکان و بزرگسالان ،مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی ،شناسایی هرچه بیشتر انواع اختلال های شخصیتی و نحوه ی درمان آن و سایر بیماری های روانشناسی و روانشناختی می توانید با ما تماس بگیرید .

درباره ما:

تیم روانشناسان رستگاران روشنایی وجود مفتخر است تا شما عزیزان را در همایش های خود در زمینه ی تقویت قوه شهود و الهامات درونی، معنا و آموزش مدیتیشن اطلاعات کامل درباره ی ارتباطات جمعی و نیز الهامات غیبی و یا پاکسازی ضمیر ناخود آگاه و …. دعوت کند برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 

همچنین شما عزیزان می توانید برای پرسش تمامی سوالات خود اعم از معنی کودک معنوی درون چیست و روانشناسی کودک چیست و یا ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست و غیره با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید