پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی

پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی

پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی یونگ,مثل افلاطون,صور روحانی و ملکوتی مولانا ادراک معنوی آدمیان را ساخته و پرداخته است و همچنین در روند رشد شخصیت انسان نقش به سزایی داشته است. این نیرو از ازل انسان شناخته شده و تا امروز در درون همه ی ما نقش اساسی داشته است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

انسان ها برای پاکسازی ضمیر ناخودآگاه خود از یک سری افکار منفی باید تلاش زیادی کنند زیرا ضمیر ناخودآگاه با تکرار مکرر مطالب را می آموزد و در نتیجه پاکسازی مطالب ثبت شده کار دشوار است.
هر انسانی دارای افکار مثبت و منفی در ضمیر ناخودآگاه خود دارد ما انسان ها زمانی که چشم به این جهان گشوده ایم ذهن مانند یک برگه سفید پاک بوده که به مرور زمان افرادِ خاطره‌هایی را در این برگه ثبت کردند که می تواند خاطرات خوش یا تلخی باشد.

پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی به چه معنا است:

 پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی در واقع حافظه بلند مدت در افراد هر نژادی است و این خاطرات بر حافظه و ذهن آدمیان نقش بسته همچنین خلاقیت,احساسات شهودی,الهامات درونی و بیداری های معنوی در این امر حائز اهمیت می باشد. در این امر شک و تردید مهم ترین عاملی است که می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان به عقب بکشاند و خلاقیت,احساسات شهودی شما را از بین ببرد. یکی دیگر از این عوامل افکار منفی نسبت به خود است,سعی داشته باشید افکار مثبتی در رابطه به خود داشته باشید علتی که باعث ایجاد افکار منفی در شما شده است را شناسایی کرده و آن را از بین ببرید. در ادامه به موضوعاتی نظیر ضمیر ناخوداگاه جمعی میپردازیم.

آیا می دانید ضمیر ناخوداگاه جمعی چیست؟

برای ان که بدانیم  سعی کنید تغییراتی هر چند کوچک در روند زندگی خود به وجود بیاورید,به عنوان مثال هر چند وقت یک بار برای رسیدن به خانه مسیری متفاوتی را انتخاب کنید. همین تغیرات کوچک موجب ایجاد تغیرات بزرگی در نحوه تعامل پاکسازی ضمیر ناخوداگاهتان می شود. سعی کنید در زمینه های گوناگون پذیرای افکار جدید باشید,شاید بخواهید وارد زمینه ی کاری جدیدی شوید اما توانایی شما با افرادی که از شما بالاتر هستند ضعیف است در این هنگام باید خود را وادار کرده تا این ارتباط صورت گیرد.

آیا می دانید ذهن ناخودآگاه چیست؟

ذهن ناخودآگاه درست مثل هارد کامپیوتر می باشد و هر چیزی که وارد آن شود در خود حفظ می کند و فرقی نمی کند آن چیز مثبت باشد یا منفی و کدام سازنده و کدام غلط است.
فقط همه چیز را حفظ کرده و تکرار میکند به خاطر همین وقتی چیزی را چند بار تکرار کنیم کاملاً به ذهن تزریق شده و ثبت می شود به خاطر همین پاکسازی و دسترسی به ضمیر ناخودآگاه بسیار مشکل می شود.

پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی با چه تکنیک هایی ممکن می گردد؟

شش تکنیک برای پاکسازی ضمیر ناخودآگاه و راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه وجود دارد:

۱- مدیتیشن با نفس عمیق:

با این عمل می توان آرامش درونی خود را بیشتر کرده و افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کرد.

۲- نوشتن چیزهای منفی در ذهن بر روی کاغذ:

افکار منفی خود را روی کاغذ نوشته و آن ها را بسوزانیم این عمل باعث تخلیه انرژی منفی میشود.

۳- سوال های ایجاد شده در ضمیر ناخودآگاه:

برای از بین بردن این سوال ها بهتر از تمام جواب های منطقی را در برگه ای بنویسیم و آن ها را با خود تکرار کنیم زیرا با تکرار در زمین ناخودآگاه ما جای می‌گیرد.

۴- ارتباطات:

اگر می‌دانید که فردی یا شخصی می تواند در پاکسازی روح شما و ضمیر ناخودآگاه شما کمک کند و در عین حال افراد منفی را از شما دور کند با آن ها ارتباط برقرار کنید.زیرا امکان دسترسی و ارتباط با ضمیر ناخود اگاه دیگران وجود دارد و این امریست که شما هم قادر به انجام ان هستید.

۵- سفر کردن به جای دور یا نزدیک برای تخلیه انرژی منفی:

دیدن مناظر و تنوع در مکان زندگی باعث تغییر در شما می‌شود و در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه شما کمک میکند.

۶- داشتن احساس بخشش نسبت به افرادی که شما را آزرده خاطر کردند:

 داشتن حس انتقام و کینه خود انرژی منفی را بیشتر می کند و هرچه از این انرژی ها دور بمانیم شخصیت مثبت تری خواهیم داشت و زندگی برای ما شاد تر می شود و همگی اینها مراقبه های ضمیر ناخود اگاه میباشند.

چگونه می توان از قدرت ضمیر ناخوداگاه برای موفق شدن خود استفاده کرد؟ 

همان طور که می دانید بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند که ضمیر ناخودآگاه منشا و سرچشمه‌ ی تمامی خلاقیت ها، اندیشه‌ ها و احساسات شهودی، الهام و بیداری و … است. بر اساس این نظریه هر شخص می‌ تواند از ضمیر خودآگاه خود برای ایجاد هر نوع تغییری از ضمیر ناخودآگاهش استفاده کند.

اما زمانی می توانید از قدرت ضمیر ناخودآگاه‌تان برای داشتن زندگی شادتر و موفقیت های بیشتر استفاده کنید که یاد بگیرید چطور طرز تفکر خود را تغییر داده و به ضمیر ناخوداگاه خود متصل شوید, برای انجام آن ما به شما چند روش موثر را معرفی می کنیم که عبارتند از:

  • سعی کنید مثبت‌ تر در مورد هر چیزی فکر کنید.
  • عادت های قدیمی خود را کنار بگذارید و پذیرای افکار جدید باشید.
  • اندیشه‌هایی مثل شک و تردید و افکار منفی دیگر را شناسایی و از خود دور کنید.
  • روش رسیدن به اهداف خود را تغیر دهید.
  •  بدانید که به دنبال چه اهدافی هستید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  •  انرژی خود را بر اهداف خود متمرکز کنید.

اطلاعات بیشتر در این زمینه:

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه و داشتن ایده های مبهم برای رسیدن به اهدافتان کافی نیست باید به طور واضح و روشن آگاه باشید که چه می خواهید به علاوه تصاویر اهدافتان را در ذهنتان مجسم کنید تا بتوانید به اهدافتان برسید. به جایی این که فقط در ارزوی یک نویسنده مشهور باشید خود را وقف نوشتن یک کتاب کنید.

نظرات کارشناسان در این باره:

کارشناسان بر این واقف هستند که ضمیر ناخوداگاه تنها زمانی می تواند رفتار های مشکل ساز و موانع را از بین ببرد و پاکسازی نمایند که شما با تمام وجود و شور و اشتیاق نه تنها در افکار بلکه در عمل برای رسیدن به آن رغبت نشان دهید و برای تقویت ضمیر ناخودآگاه خود تلاش کنید و پا پس نکشید. سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود شما را در زمینه های معنی مدیتیشن, روانشناسی، تعلیم و تربیت در روانشناسی کودک و… یاری می دهد همچنین شما می توانید از مشاوران و روانشناسان ماهر ما بهره بگیرید آن ها در زمینه های مختلفی مانند علم روانشناسی دارای تخصص های لازم هستند.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"پاکسازی ضمیر ناخوداگاه جمعی"

  1. امیری

    خیلی جالب و عالی بود ممنونم

دیدگاه خود را بنویسید