کودک درون فعال

کودک درون فعال

کودک درون فعال چیست؟ کودک درون شاد خود را چگونه فعال کنیم؟ چگونه می توانیم کودک درون خشمگین و همچنین کودک لجباز درون خود را کنترل کنیم؟ همگی این سوالات حتما برای یک بار هم که شده در ذهن ما بوجود آمده و قطعا نشانه هایی از وجودش را درون خودمان حس کرده ایم. برای این که پاسخ این سوالات را دریابید کافی است تا مقاله ی روانشناسی زیر را مورد مطالعه خود قرار دهید.

کودک درون فعال چیست؟

باید بگوییم که کودک درون برای بسیاری از افراد بزرگسال مفهومی مبهم و ناشناخته می باشد.
تقریبا اکثر آدم‌ ها در دوران کودکی خود آرزو های زیادی داشته اند و سرشار از رویا های دور و دراز و حتی دست نیافتنی بوده‌ اند که بیشتر این آرزوه ها و رویا‌ ها تحت تاثیر هنجار ها یعنی باید و نباید های جامعه، سرکوب می ‌شوند.
یعنی طوری می شود که توقع انسان ‌از خودش و از زندگی اش پایین آمده و در واقع  اسیر دنیای روزمره خود می‌ شود. لذا طبیعب است که بسیاری از ما از داشتن این کودک درون بهره مند بوده ولی شناختی از آن نداریم.

مفهوم و معنی کلمه کودک درون مفهوم عمیقی می باشد که در همه افراد وجود دارد.
این کودک درون می تواند بر حال و امروز شما تاثیر بگذارد و حتی ممکن است که گذشته شما را نیز گاهی زنده ‌کند. خیلی از مشکلات عاطفی که ریشه در سرخوردگی ‌ها و حوادث که در کودکی رخ داده و خیلی از افکار منفی که به سراغ شما می‌ آید، به وسیله ایجاد یک رابطه صحیح با کودک درون توسط یک روانشناس ماهر می تواند برطرف شود.

 

برای فعال کردن کودک درون خود چه اقداماتی لازم است؟

همان طور که می دانید فعال کردن کودک درون نیازمند تدابیری است و باید اعمالی جهت دستیابی به آن انجام داد.
در این قسمت از مقاله ی روانشناسی برای شما عزیزان ذکر می کنیم که عبارتند از:

  •  قدرت بازی کردن را درک کنید
  • باور داشته باشید که هر چیزی ممکن است
  • سعی کنید تا در لحظه زندگی کنید، نه در گذشته و یا آینده
  • هیچ کس را غریبه فرض نکنید
  • سعی کنید خجالت را کنار بگذارید

یادتان باشد شما به عنوان فردی که در جامعه زندگی می کنید لزومی ندارد شخصیت های خود را پنهان کنید. البته باید شخصیت شما با چارچوب های جامعه در خور باشد.
اما پنهان کردن کودک درون خصوصا در خلوت خودتان هیچ لزومی ندارد و می توانید گاهی این کودک بازیگوش را نشان دهید.
از طرفی هم یادتان باشد این رفتار ها به اندازه کافی در کودکی شما سرکوب شده اند که حال می خواهند خود را نشان دهند. پس بهتر است در این شرایط دیگر آنها را پنهان نکنید.

درباره وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود:

ما در این وب سایت روانشناسی قصد داریم تا شما را در جهت داشتن زندگی بهتر و شاد تر سوق دهیم, همچنین ما در این وب سایت مطالب مفیدی را در مورد تخلیه  ضمیر ناخوداگاه ,مشاوره و اهداف روانشناسی کودک ,تقویت اعتماد به نفس و خودباوری, تمرین و معنی مدیتیشن چیست و بسیاری دیگر از موضوعات روانشناسی ارائه می دهیم. برای انواع مسائل روانشناسی اعم از خودباوری و  مهارت های فردی و دیگر موارد نظیر کودک درون شاد و همچنین اشنایی با روش های ارتباط با ضمیر ناخواگاه دیگران می توانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید. هدف ما ایجاد شادی در زندگی ایست که کم تر می توان آن را پیدا کرد.

به علاوه شما عزیزان می توانید با مشاوران تلفنی ماهر ما و یا با تعیین وقت ملاقات با روانشناسان ما مشکلات خود را مطرح سازید تا بتوانیم شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید