آداب تربیت فرزند

آداب تربیت فرزند

یکی از مهم ترین نکات در آداب تربیت فرزند شناسایی شخصیت  و استعداد آن هاست که خود نیاز به دانستن روانشناسی کودک در این زمینه دارد .در اینجا قصد داریم تا  مهم ترین روش های تربیت کودک را به شما معرفی کرده

۴ شیوه ی اصلی آداب تربیت فرزند :

۱- محبت زیاد کردن و عدم ایجاد محدودیت برای فرزند

۲- محبت کم کردن وایجاد محدودیت کم برای فرزند

۳- محبت زیاد کردن به همراه اعمال محدودیت زیاد

۴- محبت کم کردن ولی ایجاد محدودیت های زیاد برای فرزند


چگونه با فرزند خود رفتار صحیحی داشته باشیم؟

این که شما چگونه با فرزند خود برخورد می کنید اثر بسزایی در تربیت او خواهد داشت.

درواقع رفتارهای تربیتی که والدین با فرزندان خود دارند شامل میزان عشق و محبت و میزان محدودیت هایی است که برای آن ها اعمال می کنند .این محبت ها باعث افزایش حس آرامش در کودکان و ارتباط صمیمی تر بین آن ها می شود و هم چنین با اعمال محدودیت هایی والدین میتوانند کنترل رفتار آن ها را برای تربیت بهتر بدست بگیرند.

اعمال محدودیت های زیاد برای کودکان باعث ایجاد حالت دیکتاتوری در والدین می شود که این امر خود در روانشناسی کودک رد شده و مانع از رشد کودک می شود .در اصل هدف از این میزان محدودیت ها و میزان عشق و محبت ایجاد احترام بین والدین و کودکانشان است.اینکه کدام روش را برای تربیت کودکان استفاده کرد بستگی به شخصیت کودک دارد . 

یکی از مهم ترین نکات در آداب تربیت فرزند این است که والدین باید در مواقع مختلف شیوه های تربیتی خود را عوض کنند .داد زدن و اعمال زیاد از حد زور و اجبار باعث مخالفت های شدید کودکان و اثرات منفی در آینده ی انها می شود  .

در نهایت باید دانست که کودکان امروزی کاملا با کودکان دیروز متفاوت بوده و نمی توان از روش های قبلی برای تربیت آنها استفاده کرد.

نکاتی که همیشه در مورد کودکان باید رعایت شوند:

  1. احترام گذاشتن به شخصیت کودک :در واقع کودکان باید احترام ببینند تا به والدین خود در مقابلش احترام بگذارند.
  2. صبور بودن در اثر بخش بودن روش های تربیتی.
  3. استفاده از شیوه ی تربیتی مناسب کودک.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در زمینه ی تربیت کودکان خود می توانید با تیم روانشناسی رستگاران روشنایی وجود تماس بگیرید.تیم ما علاوه بر استعدادیابی کودکان و ارائه ی بهترین روش برای تربیت هر فرزند بر اساس شخصیت او،در زمینه های تقویت قوه شهود،الهامات درونی و غیبی ،پاکسازی ضمیر ناخودآگاه،مشاوره ازدواج ،مشاوره و روانشناسی خانواده و … فعالیت می کند و در این راستا از بهترین و بروز ترین روش ها استفاده می کند.

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید