تحول و تغییر در زندگی

تحول و تغییر در زندگی

چگونگی ایجاد تحول و تغییر در زندگی بسیار ساده اس کافی است اراده کنیم تصمیمی بگیریم و آن تغییر را ایجاد کنیم قطعا اگر تصمیمی قاطع گرفته باشیم و در این راه از یک روانشناس خوب که اطلاعات لازم در این زمینه علم روانشناسی را دارد بگیریم موفق خواهیم شد.

رشد و پیشرفت نتیجه ایجاد تغییر و تحول در زندگی است اگر همچنان در وضعیت فعلی خود واقعی بمانید هیچگاه به رشد و تعالی نمی رسید.
شیوه تفکر و عملکرد خود را تغییر دهید تا بتوانید به کلیه اهداف خود برسید باید توجه داشته باشید که تغییر و تحول از یک روند پیروی می کند و هیچگاه متوقف نمی شود به محض متوقف شدن ،تغییر و تحول ،رشد و پیشرفت شما هم متوقف می شود.

تحول و تغییر در زندگی چرا نیاز است و چرا ما اینجاییم؟

خیلی از مواقع فکر میکنم که چه کاری نیازه انجام بدهم تا زندگیم بهتر بشه، هر سال به دنبال ایده های تکراری و یکسان می گردم، یعنی اکثراً رفتارم با زمزمه های ذهنی درونم هماهنگه، مثل اینکه باید کمتر کار کنم و یا باید کار آزاد داشته باشم، این موضوع ساده است که کار را زیاد و یا کم کنم، اما هر سال خودم را دقیقاً در گیرودار سال قبل می بینم.

چرا برنامه ام را تغییر نمیدهم، چه چیزی باعث میشه که داره منو متوقف میکنه و من نتونم تغییری در برنامه ام داشته باشم. شاید پاسخ این باشه که من متناقض عمل میکنم و دارای تعارض هستم، زمان که میگذره می فهمم که انگیزه های هشیار و ناهشیاری وجود داره که منو در جایی که هستم نگه میداره.  

پس بیاییم از امروز برای یک تغییر، یک تحول که نقطه عطف زندگی ما است اقدام کنیم، یاد بگیریم که خلاق و طراح زندگی مان باشیم. بنابراین نیازمند یک بازاندیشی هستیم و نگرش مان را به زندگی تغییر دهیم. با شناخته ها به سمت ناشناخته ها برویم، ارتباط یا ارتباطات را بشناسیم و به آن عمل کنیم، احساسات غریزی خود را بشناسیم و شفاف نماییم و جنبه های منفی آن را مدیریت کنیم و وارد مرحله ای از زندگی بنام سفر قهرمانی شویم. اگر دارای خشم هستیم بینیم این خشم از چه چیزی نشئت میگیره و شاید نیاز به پویشی در درونمان داشته باشیم.

 اگر چرایی در زندگی تان وجود دارد مؤسسه رستگاران روشنی وجود با شما سهیم خواهد شد و شاید در مسیری درست قرار بگیرید.

از عوامل تغیر در زندگی:

مهم ترین مسئله ای که می‌ تواند موجب ایجاد تغییر و‌ تحول در زندگی شود، ایجاد تغییرات بزرگ در شیوه عملکرد و‌ تفکر هر شخص است. ادامه دادن به شیوه های فعلی از نظر درونی نمی‌ تواند موجب ایجاد تغییرات در زندگی شود. انسان ها از قابلیت تغییر تا بی نهایت برخوردارند پس می‌ توان گفت برای ایجاد تغییرات همواره جای پیشرفت برای هر شخص وجود دارد. اما باید توجه داشت که این امر ساده نیست و باید خیلی روی خودتان کار کنید.

راهکار هایی برای این عمل وجود دارد که مهم ترین آنها تعمق بر شخصیت درونی تان است. اگر شما از مشغله های اطراف بکاهید وقت بیشتری دارید تا افکار خود را دسته بندی کنید. البته فراموش نکنید که پیش از هرچیز خواسته درونی شما دارای اولویت است.

یعنی باید خودتان خواستار تغییرات بزرگ باشید تا در مسیر آن تلاش کنید. زمانی که شما واقعا چیزی را میخواهید برایش تلاش می کنید. پس این تلاش باید همراه با مسئولیت پذیری باشد. نسبت به خودتان مسئولت پذیر بوده و با ایجاد هر تغییر درون خود ، نتیجه و بازتاب آن را در زندگیتان مشاهده نمایید. اگر هر شخص ابتدا به ایجاد تغییر در خودش فکر کند مطمئنا از وضعیت فعلی که از آن رضایت ندارد نجات خواهد یافت و شاهد تحولات بزرگی خواهد بود.

تغییر در خود چه نقشی در زندگی خواهد گذاشت؟

هر کس برای تحول و تغییر در زندگی به زمان نیاز دارد تا بتواند فکر کند و افکار خود را در زندگی فردی بازتاب دهد.
اگر تمام این مدت سرتان شلوغ باشد وقت کافی برای فکر کردن به اهداف خود را ندارید چه برسد به اینکه بخواهی دست به عمل بزنید و زندگی تان را تغییر دهید سعی کنید همیشه آهسته به جلو پیش بروید اگر خودتان نخواسته باشید که در زندگی خودتان تغییر ایجاد کنید هیچ کس نمی تواند شما را تغییر دهد د پس در ابتدا باید به خود بگویید که با ایجاد تغییر ما، زندگی من از شرایط فعلی بهتر خواهد شد.

مهم نیست زندگی شما تا چه اندازه خوب است به هر حال باز هم جای پیشرفت و ترقی وجود دارد اگر تصور می‌کنید که زندگیتان اصلاً خوب نیست باز هم ناامید نشوید همیشه جای امیدواری برای بهبود اوضاع وجود دارد همیشه باور داشته باشید که توانایی ایجاد تغییرات مناسب در زندگی را دارید.
افکار محدود کننده جزء بزرگترین موانعی هستند که شما را از پیشرفت در زندگی محروم می‌کند.
اول باید آن ها را پیدا کنید تا بعدا بتوانید بر آن ها غلبه کنید.
اگر در ذهن خود به هر یک از این افکار منفی،که من نمی توانم، هیچ راهی وجود ندارد، قادر نیستم و غیره برخورد کردید آن را یادداشت نمایید و یک تفکر نیرو بخش و مثبت را جایگزین آن کنید و در مقابل هر جمله منفی یک جمله مثبت بنویسید.

پس برای تحول و تغییر زندگی به این ۵ اصل توجه کنید:

۱- اگر انگیزه‌هایی ندارید پس چشم انداز خود را تغییر دهید.
۲- به چیزهایی که در شما انگیزه و تحرک به وجود می آورد توجه کنید.
۳- کاری که در اوقات فراغت خود انجام میدهی همان کاری است که باید همیشه به انجام آن بپردازد.
۴- آماده باشید و برنامه های خود را تغییر دهید
۵- وقتی شانس در را میکوبد در را بروی آن باز کنید.

نبض کیهانی:

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف روانشناسی و مشاوره زناشویی از متخصصان تیم روانشناسی رستگاران روشنی وجود کمک بگیرید آن ها در زمینه های اهداف روانشناسی کودک و  ارتباط با کودک معنوی درون , شناخت و آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان، درک و خطرات ضمیر ناخودآگاه، انجام و درک آموزش مدیتیشن، بازیابی کودک درون و ارتباط با آن و ضمیر ناخودآگاه جمعی چیست و آشنایی با متد های کشف کودک درون تخصص دارند کافی است با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید