ندای درونی انسان

ندای درونی انسان

ندای درونی انسان همان الهامات درونی است که به آن حس ششم هم می‌گویند صداهایی که بدون هیچ دلیلی ما در ذهن خود می شنویم و یا به ما الهام می شود که بعضی وقت ها افراد به آن اعتماد می کنند و یا بعضی زمان ها اصلا به او اعتنایی ندارند که این الهامات گاهی باعث می شود که ما در زندگی تصمیماتی بگیریم.

تمام صداهایی که هر انسان از درون خود می شنود که گاهی به اونا عمل می کنیم و بعد می فهمیم درست بودند و گاهی عمل نمی کنیم و بعد پشیمان می شویم به این صدا مانده های درون گفته می شود.

ندای درونی انسان ،منشا اکثر اعمال ما:

گاهی این ندای درون انسان در زمان های سخت و بحرانی سوال هایی در ذهن ما به وجود می آورد که این تصمیمات و افکار یک عکس العمل درونی ناگهانی را در انسان باعث می شود مثلا در هنگام پیاده روی یک دفعه بدون هیچ دلیلی می ایستد ودر همان زمان یک سنگ بزرگ جلوی پای شما می افتد.

در صورتی که اگر به حرکت ادامه می دادید شاید اون سنگ به سر شما می خورد در صورتی که بدون هیچ دلیلی ایستادید و خودتان هم علت آن را نمی دانید در واقع بعضی موقع ها جواب خیلی از سوال های خود را نمی دانیم تا اینکه در یک موقعیت مناسب که از نظر فکری آرام هستید جواب سوالات خود را در ذهن خود پیدا می کنید .

ضمیر ناخودآگاه ما:

از نظر روانشناسی بعضی وقت ها صداهایی در درون انسان در حال شنیدن هستند که همان ندای درونی انسان است بعضی از این صداها عقلی و از درون انسان انجام می شود و بعضی از این صداها قلبی یا ندای درونی هستند که این نداهای عقلی ک همان نجوا می باشد که از ذهن هوشیار و با دلیل و منطق عقلی ،افکاری را در ذهن به جریان می اندازد ودر واقع ندای درون راه را به ما نشان می دهد در واقعا احساسات مثبتی هستندکه حال ما را خوب می کند و از خیلی از تردید ها رهایمان می کند و آرامش خاصی به ما می دهد اگر ما در هر تصمیمی دو دل بودیم و اگر احساس کردیم ته دلمان راضی نیستیم این خود یک الهام یا ندای درونی است که می گوید برای جواب درست بیشتر تلاش کنیم .

در مقابل این ندای درون یک ذهن انتقام گر هم هست که مدام انسان را به شک و تردید می اندازد تا از قدم های بزرگ هراس داشته باشید در واقع شما را از ریسک کردن باز می دارد.
اگر می خواهیم از قدرت الهامات درونی خود بهره بیشتری ببریم باید ذهن خود را آرام نگه داریم و جلوی همه ی افکار منفی را بگیرید حالتان را خوب کنید تا الهامات خوب به سوی شما بیاید.

این صدا را در درون انسان زیاد است که به دو بخش کلی تقسیم می شود:

۱_ الهامات ۲_نجواها
الهامات قلبی یا همون وحی از ناحیه خدا به قلب انسان میرسد که خواستگاه روح ما است. نجوا ها یا همون وسوسه از ناحیه شیطان به مغز انسان میرسد که خواستگاه ذهن ماست.

مهمترین نشونه شناخت این ها این است که:

الهامات به انسان آرامش، نشاط، امید و در یک کلام احساس خوب می دهد و برعکس آن نجواها به انسان ضعیف ، ناامیدی، ناآرامی و در یک کلام احساس بدی می دهد.

در اینجا این نکته مهم این است که ما اختیار انتخاب داریم وقتی ما شروع به عمل به هر کدام از این دو نوع صداها می کنیم کم‌کم این صداها پررنگ تر می شوند و صداهای مخالف کمرنگ تر و ضعیف تر می شود یعنی وقتی ما به نجواها گوش می کنیم و عمل می کنیم بال و پر می دهیم که با قدرت بیشتری ذهن ما را وسوسه کند اما وقتی به الهامات درونی گوش می‌کنیم به آن قدرت بیشتری می دهیم و هر بار اطمینان بیشتری در دل ما به وجود می آید فقط باید این باور دلی باشد و باور هامون را تغییر دهیم اونوقت صداهای درونی ما نیز دستخوش تغییر می شود.

در واقع وقتی باورهامون درست می‌شود و مدار زندگیمون تغییر می‌کند نجوا های درون ما کمرنگ تر و کمتر می شود و این الهامات است که با ما آشتی می کند و به کمک ما می آید.

بهترین راه شناخت ندای درون این است که بدونید که ندای درون همان صدایی است که:

۱_ از توی قلبت می آید ۲_ سرشار از آرامش ۳_ به هیچ عنوان بهت عجله نمیکنه ۴_ جواب هاش راحت و ساده است ۵_ همون ندایی که فقط بهت میگه و اگه گوش ندی هم سرزنش نمی کنه در صورتیکه نجوای ذهن بهت امر و نهی میکنه و اون صدایی ک امر و نهی میکنه اون صدای الهی نیست ۶_ همیشه حرف از فراوانی میزند و همیشه بهت میگه نگران نباش همه چیز جور میشه شما همیشه سعی کنید به اون صدایی که به شما آرامش میدهد گوش کنید شاید گاهی جواب ندهد ولی اگر به خدای خود ایمان داشته باشید حتماً جواب خواهد داد و شما را بی پاسخ نمی گذارد.

نبض کیهانی:

اینگونه مطالب انگیزشی را تیم روانشناسی رستگاران روشنی وجود برای خودباوری بیشتر شما برای هدف گذاری بهتر ترتیب داده اند که می توانید از آن ها بهره ببرید و به صفحات درمانی اختلال شخصیت ما و انواع بیماری های شخصیت رفته و اطلاعات کسب کنید و یا با تماس با ما با یک روانشناس متخصص در این زمینه صحبت کنید.

مشاوران ما می توانند شما را در زمینه های مختلف علم روانشناسی مانند روانشناسی کودک و انواع مشاوره های انگیزی درباره پاکسازی ضمیر ناخودآگاه ، مطالب خودباوری، تقویت قوه شهود و الهامات درونی و غیره به شما ارائه می دهد.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید