مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

برای این که بخواهیم مشاوره روانشناسی را برای شما بازگو کنیم, ابتدا باید به تعریف روانشناسی بپردازیم. علم روانشناسی شاخه های گوناگونی دارد همانند روانشناسی کودک, مشاوره ازدواج و …همین طور این امر به سبب این است که انسان ها نیز موجوداتی پیچیده و دارای ابعاد گسترده ای هستند. در واقع به معنای پژوهش علمی بر روان فرد می باشد. در ادامه شما را بیشتر با این علم آشنا میکنیم تا اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه کسب کنید.

مشاوره روانشناسی چه کمکی به ما می کند:

برای خیلی از ما ها این موقعیت در زندگیمان پیش آمده که به تنهایی نمی توانیم از پس مشکلات براییم, در این هنگام مشاوره روانشناسی نقش بسیار مهم و تاثیر گذار دارد زیرا در صورت انجام کار اشتباه حتی ممکن است ضربه جبران ناپذیری به زندگی شما وارد کند. این نکته را از یاد نبرید که کمک به حل مشکلات شما تنها از پس یک روانشناسی ماهر و با تجربه بر می آید.

به علاوه یک روانشناس عالی شما را در یافتن بهترین مسیر یاری می دهد همچنین شما را از احساس افسردگی و بسیاری از مشکلات دیگر دور نگه می دارد. به همه ی افراد به خصوص جوان ها و نوجوان ها پشنهاد می شود تا در هنگام مشکلات زندگی خود از یک مشاور و یا یک روانشناس ماهر کمک بگیرند.

علامت هایی که نشان دهنده ی نیاز به مشاوره روانشناسی است:

برخی از علائم هستند که در صورت مواجه با آن نیاز به مشورت با روانشناس ها می باشد که عبارتند از:

  • درون گرایی یا به عبارت دیگر انزوا طلبی
  • استفاده از هر گونه مواد مخدر
  • تغیرات در زندگی افراد از جمله مرگ عزیزان، استرس و اضطراب، ترس یا فوبیا، روابط خانوادگی و غیر خانوادگی، اختلالات روانی، افزایش عمکرد، افسردگی
  • از انجام دادن برخی کار ها که در گذشته از آن لذت می بردید اما اکنون نه.
  • افسردگی که یکی از رایج ترین دلایل برای مراجعه به مشاور می‌باشد. احساس ناامیدی نداشتن علاقه به انجام کاری و چیزی ،احساس خستگی و کنترل نکردن احساسات از علائم این اختلال رایج می ‌باشد.
  • فوبیا از ارتفاع عنکبوت حیوانات و غیره در این دسته جای می‌گیرند که در بعضی از موارد عجیب هستند مثل ترس از غذا خوردن باعث اختلال در زندگی انسان می شود.

کاربرد علم روانشناسی:

در طول زمان افرد زیادی بودند که به مطالعه و تحقیق علم روانشناسی پرداختند و نظرات متفاوتی نیز در این باره داشتند که هر یک بر دیگری تاثیر گذاشته است. امروزه هر یک از انسان ها به نوعی به این علم نیازمند هستند که از این رو متقاضیان آن در سراسر دنیا زیاد است. انسان ها با شناخت خود, آگاهی از خلقیات, استعداد ,نقاط ضعف, نقاط قوت خود به دانایی و خردی می رسند که می توانند بر مشکلات خود به آسانی فائق شوند.

 

هدف از مشاوره روانشناسی:

مشاوره روانشناسی در واقع ارائه دهنده انواع خدمات درمانی است که توسط متخصص روانشناس در مراکز مشاوره انجام میشود و بستگی به سن اشخاص و روابط شان کار می کنند و متمرکز است مشاوره روانشناسی به نگرانی های عاطفی ،شغلی،اجتماعی،مدرسه و ….. که هر فردی ممکن است در مراحل مختلف زندگی خود داشته باشند می پردازد.

مشاوره روانشناسی کمک می کند زمانی که فشارهای مختلف زندگی که در خانواده و یا افرادی که با آن دست و پنجه نرم می کنند و تمام مشکلات عاطفی و روانی که دارند در جهت بهبود شرایط فرد و کاهش احساس پریشانی آن ها باشد و می تواند مشاوره روانشناسی کمک کند.

فشار روانی چیست؟

فشار روانی در روانشناسی پاسخ یک فرد به عامل فشار آور و شرایط موجود که توان کنار آمدن با آن را ندارند که می‌تواند منشاء این فشار عوامل شخصی خصوصیاتی از قبیل آرام بودن و رقابت جویی و غیره باشد وقتی فشار های روانی شغلی از این دسته باشد پس بهترین مشاور روانشناس در مراکز مشاوره روانشناسی راه های خوب کنار آمدن با این فشار های روانی به افراد نشان می دهد.

تفاوت علم روانشناسی و علم روانپزشکی در یک نگاه کوتاه:

هدف هر دو علم کمک به فرد می باشد و هر دو مکمل هم هستند به علاوه باید اضافه کرد که تکنیک هایی که استفاده می کنند تا حدود زیادی نزدیک به هم می باشد, تنها تفاوت آن ها در این است که روانپزشک می تواند دارو نیز تجویز کند اما روانشناس این اجازه را ندارد.

مشاوره روانشناسی برای چه افرادی مناسب است است؟

مشاوره روانشناسی در تمام مراحل رشد کودکی ،نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی تاثیر گذار است و مشاور روانشناس جنبه های گوناگون افراد زوجین خانواده یا گروه غیره را مورد بررسی قرار می‌دهد موارد مختلفی هم هست دکتر مشاوره روانشناس در مراکز مشاوره روانشناسی می توانند به افراد کمک کنند از انواع مشاوره ها می توان ۱. مشاوره فردی ۲. مهارت های ارتباطی ۳. روانکاوی ۴. مشاوره تحصیلی۵. مشاوره شغلی ۶. تست روانشناسی و روان سنجی ۷. روانشناسی صنعتی و سازمانی را می توان نام برد که هر کدام را از طریق روان شناسی می‌توان بررسی کرد و مشکلات آن را حل کرد

خدمات مشاوران ماهر ما:

همان طور که در بالا توضیح داده شد یکی از راه های شناخت شخصیت خود مشاوره گرفتن از روانشناسان خبره می باشد, از این رو شما می توانید با مشاوره تلفنی که شبانه روزی می باشد یا به صورت حضوری با ما در ارتباط باشید. هدف ما تنها رساندن شما به حس رضایت,شادی,سلامت روانی و جسمی,خودباوری  و… در زندگیتان می باشد.

درباره ما:

روانشناسی رستگاران روشنی وجود شما را در زمینه های پاکسازی ضمیر ناخوداگاه, تقویت قوه شهود, الهامات درونی, روانشناسی, روانشناس خانواده، نکات روانشناسی کودک و … راهنمایی می کند. همچنین شما می توانید از طریق صفحه ی تماس این سایت با مشاوران خبره و یا روانشناسان با تجربه ی ما ارتباط برقرار کنید.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاه در"مشاوره روانشناسی"

  1. سحر

    ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاه خود را بنویسید