ارتباط دوباره با کودک درونمان

ارتباط دوباره با کودک درونمان

آیا تا به حال به این فکر بوده اید که ارتباط دوباره با کودک درونمان چگونه ممکن است؟ برای یافتن پاسخ این سوال مقاله روانشناسی زیر را مطالعه نمایید.

کودک درون، بخش شاد درون ماست بخشی که به ما انرژی و انگیزه و نیروی حیات می بخشد و زندگی ما را سرشار از طراوت می کند اما متاسفانه بسیاری از ما بزرگسالان آن قدر غرق در گرفتاری های روزمره می شویم که کودک درون خود را فراموش می کنیم و آن را از یاد می بریم به خاطر همین احساس خوشایندی از زندگی خود نداریم.

راهکار های ارتباط دوباره با کودک درونمان:

برای این که پاسخ این سوال را که چگونه کودک درون را فعال کنیم؟دریابید به روش هایی که در این قسمت از مقاله برای شما عزیزان اشاره می کنیم,عمل نمایید.

  • سعی کنید تا یادگیری ماجراجویانه ای را در پیش بگیرید, نه یادگیری بهره ورانه.
  •  خود را در موقعیت و شرایط ناآشنا قرار دهید.
  • عادات خلاقانه ای به کار ببرید.
  • با کودکان وقت بگذرانید.
  •  بنگرید.
  • روزی یک کار را تنها برای این که آن را دوست دارید, انجام دهید.
  • هر روز تلاش کنید تا یک کار را با تمرکز کامل انجام دهید.
  •  نکات مثبت را بر روی کاغذی بنویسید.

در ادامه ی این مطالب به برخی از توضیحات این موارد می پردازیم.

 خود را در موقعیت و شرایط ناآشنا قرار دهید:

گوپنیک می ‌گوید: در دوره بزرگسالی ما سعی در حل کردن مشکلات اکنون خود داریم در حالی که کودکان و نوجوانان مشکلی ندارند, از این جهت انرژی آن ها نیز صرف کشف موضوعات جدید می‌ شود. بین یادگیری ماجراجویانه یعنی یادگیری که برای یادگرفتن است و یادگیری بهره ورانه یعنی یادگیری برای استفاده بردن است, متفاوت است. جالب است که بدانید تجربه ‌های جدید تنها برای لذت تجربه، شما را وادار به تفکر در خصوص موضوعات مختلف می‌ کند.

عادات خلاقانه ای به کار ببرید:

سخت و مشکل است که انسان وقتی اغلب اوقات درگیر کار در بیرون و در خانه می باشد, احساس کنجکاوی و عدم دغدغه داشته باشد. به همین علت باید به نوعی برنامه‌ ریزی کرده تا هر روز لحظاتی را برای انجام فعالیت‌ های تقویت کننده خلاقیت اختصاص داده شود.

گابریل برن استاین, نویسنده کتاب معجزات معاصر و نویسنده HuffPost است که می ‌گوید: هرچه ما تجربه های خلاقانه ی جدیدی را بدست آوریم, بیشتر می توانیم تا با کودک درونمان در ارتباط باشیم. خلاقیت به ما آزادی برای خود بودن و حس رهایی را می‌ دهد.

چگونگی برقراری ارتباط دوباره با کودک درونمان:

کودک درون نقش مهمی در جلوگیری از افسردگی دارد. زیرا با انجام یک سری کار های هیجان انگیز می تواند ذهن را از هرگونه افکار بد دور سازد. اما متاسفانه مشغله های امروزه باعث شده تا کودک درون ما سرکوب و فراموش گردد.

این کودک می تواند با ساختن تصورات زیبا در ذهن تفکرات شخص را به سمت چیز های خوب کشاند. اما باید ارتباط با کودک درونمان را دوباره بر قرار سازیم. اینکه می‌ گوییم دوباره به این دلیل است که کودک درون هر شخص هرگز از بین نمی رود بلکه بنا به یک سری دلایل به خواب رفته و باید آن را بیدار کرد.

روش های مختلفی برای این عمل وجود دارد. شما پیش از هر چیز باید اعتماد به نفس لازم داشته و خودتان را دوست داشته باشید. با این راه می‌ توانید خود را برای لذت از چیز های کوچک پرورش دهید که کودک درون شما از این طریق خودش را نمایان می سازد.

باید یاد بگیرید که با کودک درونتان حرف بزنید. این صحبت یک اصل مهم برای برقراری ارتباط است که باید عمیق و سرشار از حمایت باشد. همچنین می توانید با نامه نگاری و نوشتن حستان را به او گفته و بگویید چقدر دوست دارید واقعا دوباره با او ارتباط برقرار کنید. حتی اگر لازم است از او معذرت خواهی کنید و بگویید از اینکه او را نادیده گرفته اید متاسف هستید.

۱- کارهای جدید را امتحان کنید:

برای برقراری ارتباط با کودک درون باید کارهایی مانند یادگیری یک زبان جدید یادگیری نواختن یک ساز یا مسافرت انجام دهید که برایتان تازگی دارد.

۲- خلاقیت داشته باشید:

برای ارتباط با کودک درونمان باید خلاقیت های جدیدی به دست آورد و هر روز لحظاتی را برای انجام فعالیت های تقویت کننده خلاقیت انجام دهیم چون به ما حس رهایی و آزادی می دهد.

۳- کاملا در لحظه باشید:

مانند کودکان کاملاً در لحظه باشید و به کارهای آینده فکر نکنید بلکه به این فکر باشید که کارهای حال و الان را به خوبی انجام دهید و نتایج آن را قبول کنید.

۴- یادگیری ماجراجویانه داشته باشید:

همه ما در بزرگسالی وقت خود را صرف حل مشکلات فعلی خود می کنیم اما کودکان بیشتر وقت خود را صرف موضوعات جدید می کند.

۵- دنیای اطرافتان را بهتر ببینید:

کودکان استاد لذت بردن از اطرافش آن هستند اما بزرگسالان دنیایی بزرگ اطراف خود را با پریدن از یک فعالیت به دیگری فراموش می کند پس مانند کودکان گاهی تمام آنچه در اطراف تان در جریان است را ببینید.

پس برای برقراری بهتر و مفید تر با کودک درون خود که بتوانیم آن را همیشه در درون خود زنده نگه داریم و همیشه شاد زندگی کنیم این است که:

* با کودکان وقت بگذرانید.
* روزی یک کار را که دوست دارید انجام دهید نکات مثبت را یادداشت کنید.
با این کار می‌توان همیشه خوشحال بود.

درباره وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود:

ما در این وب سایت روانشناسی رستگاران روشنی وجود مطالب ارزنده ای را در مورد خطرات ضمیر ناخوداگاه, مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان و همچنین اهمیت روانشناسی در زندگی کودک , تقویت خودباوری, تمرین و آموزش مدیتیشن و  کودک معنوی درون و نیز مراقبه ضمیر ناخودآگاه در مورد بسیاری دیگر از موضوعات روانشناسی مانند ازدواج موفق از نظر روانشناسی ارائه می دهیم. همچنین شما عزیزان می توانید با مشاوران و یا روانشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید.

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید