ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

ارتباط با ضمیر ناخودآگاه یک پدیده ی بسیار پیچیده و مرموزی است که با شناخت آن فرد می تواند تکنیک های ان ال پی را اجرا کند.

آیا تا به حال متوجه شده اید که رویاهای عجیبی که می بینید علتش چیست؟ یا اشتباهات لوپی که انجام می دهید به چه علت است؟ در واقع قدرت ضمیر ناخودآگاه به گونه ای است که می تواند بخش زیادی از زندگی ما را تحت کنترل خود بگیرد به طوری که تمام تجربیات و خاطرات ما از روز اول تولد در زمان باقی مانده و ممکن است بعداً در زندگیمان تاثیرات مثبت و منفی بسیار بگذارند تمام این‌ها به گونه‌ای در ضمیر ناخودآگاه ما اتفاق می‌افتد که حتی فرد متوجه آن هم نمی شود.

 

روش های ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه شامل احساسات و افکاری است که نسبت به آن آگاهی نداریم ولی بر رفتار ما تاثیر گذار است. برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه به گونه ای است که تمام رویاها و عقده ها و غم های ما را در بر می‌گیرد.

یکی از پر کاربرد ترین و بهترین روش ها برای مذاکره و ارتباط با ضمیر ناخودآگاه روش مثبت اندیشی و مثبت گویی با خویش است زیرا این زمینه را آماده می کند تا فرد در رابطه با خود و محیط اطرافش به آرامش و صلح رسیده و به شکل مثبت نگاه کنند
با استفاده از روش هایی مانند  هیپنوتیزم می‌توان از اطلاعات در ضمیر ناخودآگاه استفاده نمود و آن ها را به قسمت خودآگاه آورد. در این روش فرد می تواند خاطرات کودکی خود را به یاد آورد.این روش معمولا در روانشناسی استفاده می شود و روانشناس این کار را انجام می دهد.

اگر بخواهیم از اصول ذهن ناخودآگاه مواردی را ذکر کنیم باید از روش های کنترل ضمیر ناخودآگاه و همچنین قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه با خبر شویم. نکته حائز اهمیت در این باره آن است که ضمیر شما میان واقعیت و تصورات شما فرقی نمی گذارد.

برای مثال زمانی که شما فیلمی را تماشا می کنید که ژانر ترسناکی دارد دچار ترس می شوید در حالی که اتفاقی در واقعیت رخ نخواهد داد. این به ناخوداگاه شما باز می گردد.

ناخودآگاه در مقابل خودآگاه

خوب در این سایت روانشناسی با تفاوت این دو نوع ضمیر آشنا می شویم.ضمیر خودآگاه همانطور که از نامش پیداست عملکردهای ارادی را کنترل می کند.این نکته را نیز باید بدانیم که این ضمیر در یک زمان تنها یک کار را انجام می دهد.حال ممکن است شخصی بگوید هم مطالعه می کند و هم تلویزیون تماشا می کند.ولی اگر واقعا از کاری که در یک لحظه انجام می دهید آگاه باشید متوجه می شوید که یا مطالعه می کنید یا تلویزیون تماشا می کنید.

ضمیر ناخودآگاه منطقی است و ذهن احساسی است منبع عشق کینه دل تنگی ترس شادی و… است.

ضمیر ناخود آگاه شامل چیست و چگونه ارتباط با ضمیر ناخودآگاه برقرار می شود؟

 ضمیر ناخودآگاه شامل احساسات و افکاری است که نسبت به آن آگاهی نداریم اما بر رفتار ما تاثیر دارد این بخش از ذهن ما تمام غرایز رویاها عقده‌هاو غم های انسان است اگر بتوانیم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه خود برقرار کنیم می‌توانیم به درجات بالایی از موفقیت برسیم در واقع ده درصد از ذهن ما آگاهانه و هوشیارانه عمل می‌کنند و ۹۰ درصد فعالیت ما بیشتر از ضمیر ناخودآگاه ما می باشد تمام عقده های حل نشده و یا رویاهایمان و تمام میل های سرکوب شده مان به ضمیر ناخودآگاه رفته و اگر بیش از حد این اتفاق بیفتد انسان را به سمت اختلالات روانی می کشاند.

ضمیر ناخودآگاه بسیار هوشیار است به عنوان مثال اگر می‌خواهید مطالعه کنید ولی ضمیر ناخودآگاه شما باور کنند که شکست خواهد خورد و انگیزه لازم برای مطالعه را به شما نخواهد داد و مثلاً باعث میشود تند تند صفحات را ورق بزنید یا با کسالت به کتاب نگاه کنید در نتیجه این کار را به درستی انجام نمی دهد پس همیشه سعی کنید با ضمیر ناخودآگاه خود شوخی نکنید و صادقانه با او مذاکره و صحبت کنیم. اما شما با تمرین های متعددی که بر روی خود انجام می دهید توانایی کنترل ضمیر ناخودآگاه خود را دارید. همچنین استفاده از ضمیر ناخودآگاه می‌تواند در موارد زیادی به شما کمک کند زیرا در حالتی به کار می افتد که شما در ثبت اطلاعات آن چیزی به یاد نمی آورید و‌این همان معجزه ی ضمیر ناخود اگاه است.

وظیفه ضمیر ناخودآگاه چیست؟

اصلی‌ترین وظیفه آن حفظ ثبات ذهن و به وجود آوردن این پایداری در وضعیت روانی است در حقیقت ناخودآگاه انسان هر چیزی را که باعث ناراحتی و اضطراب می‌شود را از دسترس همان خودآگاهی یا همان هوشیاری انسان دور می سازد با این حال زمانی که بار هیجانات منفی در زندگی افزایش می یابد و فرد بیشتر از حد معمول از سیستم دفاعی استفاده می کند به صورت ناخودآگاه تغییر شکل یافته و در معرض آگاهی قرار می‌گیرد.

اگر از درک این موضوع ناتوان باشیم و آن را سرکوب کنیم هرچه بیشتر مشکلات اطراف ما سرکوب می شود و بروز اختلالات بیشتر می‌شود در واقع ضمیر ناخودآگاه ما مسئول بایگانی تمام عملکردهای ما می باشد و از هیچ چیز به راحتی نمی گذرد هر چه یک رویداد بر هیجانی بیشتری داشته باشد و احساسات بیشتری را در ما به وجود بیاورد بخش بیشتری از زمین ناخودآگاه ما را می‌گیرد و به هرکدام از این احساسات واکنش‌های متفاوتی نشان خواهد داد.

۳ راه برای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

امروزه علمی برای نفوذ به ناخودآگاه انسان نیز وجود دارد. شما به راحتی می توانید به عمیق ترین نقاط انسان ها دست پیدا کرده و روی آن ها تاثیر بگذارید. مهارتهای ارتباطی و نفوذ به ضمیر ناخودآگاه کاملا امکان پذیر و‌ یاد گرفتنی بوده. شما می توانید با یادگیری این مهارت ها به تاثیر گذاری های زیاد در مواقع مختلف بپردازید.

ما اگر بتوانیم به ضمیر ناخودآگاه خود نفوذ کنیم می توانیم بسیاری از مشکلات خود را حل کنیم
۱.سکوت:یکی از راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه به حساب می آید.
۲.جملات تاکیدی
۳.تکرار

۶ نکته تمرینی مدرن برای ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

۱. مدیتیشن را تجربه کنید
۲.کودک درونتان را شاد و زنده نگه دارید
۳.موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید
۴.مراقب افکار که به ضمیر ناخودآگاه تان می آید باشید.
۵.برای رسیدن به هدف از تجسم خلاقانه بهره بگیرید
۶.مراقب گفت و گوی درونی با ضمیر ناخودآگاه خود باشید.

 

 

شما عزیزان در نبض کیهانی می توانید به مطالعه موضوعات مختلف علم روانشناسی مانند نکات روانشناسی کودک و یا روانشناسی تربیتی و همچنین خودباوری برای بالاتر بردن مهارت های فردی غیره پرداخته و یا با تیم رستگاران روشنی وجود ارتباط برقرار کرده و در زمینه های بیماری های روانشناسی مثل اختلال شخصیت ها، انواع وسواس و یا پاکسازی ضمیر ناخود آگاه و غیره سوالات خود را مطرح سازید.

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید